آفتاب

جنگ با ایران؛ بهترین گزینه ممکن برای برخی

جنگ با ایران؛ بهترین گزینه ممکن برای برخی

در شرایطی که برخی رسانه ها از جنبه های مثبت رسیدن به توافق هسته ای سخن می گویند برخی بر اهمیت مقابله با ایران به بهانه تلاش دولت جمهوری اسلامی به دستیابی به سلاح های هسته ای تاکید می ورزند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این راستا روزنامه واشنگتن پست در مقاله ای به قلم جاشوا موراوچیک، عضو موسسه سیاست خارجه دانشگاه جان هاپکینز، به بسط دلایل غیر منطقی لزوم جنگ با ایران پرداخته است.

جاشوا موراوچیک در این رابطه می نویسد:

 در نطق هفته گذشته «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل که در برابر کنگره آمریکا ایراد شد یک نقص منطقی به چشم می آمد مبنی بر اینکه وی می تواند با رو کردن دست ایران و تشدید تحریم ها نسبت به این کشور، شرایط دستیابی به یک توافق خوب را فراهم کند غافل از اینکه اصولا حکومت ایران تمایل دارد با تن ندادن به هرگونه قرارداد خوب و یا حتی به قیمت تقلب و حیله جویی تلاش خود را برای دستیابی به سلاح هسته ای ادامه دهد.

همین نقص موجود در صحبت های نتانیاهو بود که به دولت اوباما جسارت مطرح کردن این سوال را داد که خوب راه حل جایگزین شما برای قرارداد به اصطلاح بد ما چیست؟ جنگ؟

لحن اوباما حاکی از آن است که آمریکا در پای میز مذاکرات هسته ای انتخاب دیگری به جز قبول پیشنهادات ایران ندارد چرا که از نظر اوباما اصلا راه حل جایگزینی وجود ندارد.

 موراویچک در ادامه می نویسد اگر واقعا توسل به زور تنها راه حل مناسب برای ممانعت از دستیابی به سلاح هسته ای باشد تکلیف چه خواهد بود؟

وی در ادامه می گوید که تنها راه مقابله با ایران اعلام جنگ نسبت به این کشور است و در پاسخ به این سوال که آیا اقدام نظامی موجب طرفداری بیشتر مردم ایران از حکومت حاکم بر آنها نخواهد شد اظهار می دارد که ممکن است چنین امری اتفاق بیافتد اما در نهایت شکست ایران در عرصه های نظامی در جهت تضعیف این کشور عمل خواهد کرد.

وی در ادامه مدعی است که اگرچه حمله هوایی به تاسیسات هسته ای ایران همه آنها را نابود نخواهد کرد و ایران سعی به پنهان کردن تجهیزات خود خواهد داشت، در مقابل ما نیز تلاش خود را بیشتر کرده و با شناسایی موقعیت های جدید آنها را نیز مورد تهاجم قرار می دهیم.

  موراویچیک در پایان بر تلخی تصورات خود افزوده و می نویسد حتی اگر ایران در مقام انتقام جویی برآید و بخواهد با توسل به نیروهای خود و یا دامن زدن به آتش جنگ نیابتی به آمریکاییها در اقصی نقاط جهان حمله کند ما نیز بیکار ننشسته و دیگر مراکز نظامی و زیرساخت های ایران را مورد تهاجم قرار می دهیم.

کد N768201

وبگردی