آفتاب
جان کری:

«توافق» تنها تضمین صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران است

«توافق» تنها تضمین صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران است

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اینکه به زودی درباره توافق هسته ای با ایران تصمیم گیری خواهد شد گفت: «توافق» تنها تضمین صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیویورک تایمز، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا قبل از ترک شرم الشیخ مصر به مقصد سوئیس برای مذاکرات هسته ای با ایران گفت به زودی درباره توافق هسته ای با ایران تصمیم گیری خواهد شد.

وی با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری در خصوص اینکه ایران ساخت سلاح هسته ای را حرام می داند گفت: ما احترام زیادی به اهمیت فتوای دینی قایل هستیم.

کری با اشاره به این نکته که پایان این ماه از نظر دولت اوباما یک ضرب الاجل است گفت: زمان در حال از دست رفتن است و در این زمان تصمیمات مهمی باید گرفته شوند.

وزیر خارجه آمریکا گفت: ممکن است که ایران به سادگی نتواند به توافق مد نظر جامعه جهانی بله بگوید.

وی با اشاره به اینکه توافق هسته ای تنها تضمین صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران است گفت: برنامه هسته ای ایران صلح آمیز خواهد بود و تا ابد هم صلح آمیز خواهد ماند.

وی مدعی شد تنها توافق است که می تواند مانع از رسیدن ایران به سلاح هسته ای شود و صرف تحریمها نمی تواند در دراز مدت مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته ای شود.

جان کری در پاسخ به این سوال که آیا احتمال اقدام نظامی علیه تأسیسات هسته ای ایران وجود دارد گفت: اشتباه نکنید ما گزینه های دیگری داریم. در دراز مدت حتی چنین حملاتی هم نمی توانند مثل یک توافق خوب مانع از هسته ای شدن ایران شوند.

کد N768157

وبگردی