آفتاب
النشره بررسی کرد:

خطر تروریستها در شرق لبنان و ابهام در استراتژی موفق

خطر تروریستها در شرق لبنان و ابهام در استراتژی موفق

یک رسانه لبنانی با اشاره به خطر تروریستها در شرق این کشور به نبود استراتژی مشخص برای مقابله با این خطر پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه النشره در گزارشی با اشاره به حضور تروریستها در منطقه شرقی در لبنان و تلاش آنها برای تسلط کامل بر این منطقه و استفاده از آن به عنوان یک مکان استراتژیک به تعلل مراکز تصمیم گیری لبنان پرداخته است.

این رسانه لبنانی می نویسد: آماده سازی لبنان با وجود تلاشهای صورت گرفته در سطح خطر احتمالی نیست. حزب الله بیشتر از سایر دستگاههای مربوطه آماده است اما به تنهایی قادر نخواهد بود که کاری از پیش ببرد و یک تلاش مضاعف همگانی مورد نیاز است.

امکانات ارتش در حال حاضر اجازه دفع حمله با موفقیت را نمی دهد و از همین رو باید اقداماتی در راستای تجهیز ارتش لبنان صورت گیرد. سلاح فرانسوی که قرار است در آوریل آینده برسد یا اصلا نمی رسد یا با تاخیر می رسد. آنچه در حال حاضر مطلوب است اقدامات نظامی مشابه عملیاتی که اخیر ارتش لبنان انجام داده است.

اردوگاههای آوارگان سوری در عرسال به مثابه خاری در پشت نیروهای لبنانی است در مقابله با تروریسم است زیرا داعش از این افراد در هنگام لازم استفاده می کند و از همین در گفتگوهای میان حزب الله و المستقبل تصمیم به جمع آوری این اردوگاهها گرفته شد اما این تصمیم به خاطر تبعات آن از جمله سرایت تروریستها به قلب لبنان اجرایی نشد.

النشره در پایان می نویسد: همه تلاش های انجام شده در حال حاضر برای مقابله با تروریسم ناکافی است.

کد N767995

وبگردی