آفتاب
خجسته پور مطرح کرد:

احیای مدیریت شهرستانی در خرم آباد/برنامه سال۹۴ دستگاهها تدوین شود

احیای مدیریت شهرستانی در خرم آباد/برنامه سال۹۴ دستگاهها تدوین شود

خرم آباد - فرماندار مرکز لرستان احیای مدیریت شهرستانی در حوزه شهرستان خرم آباد را برنامه های مدنظر خود اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب الله خجسته پور ظهر شنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان خرم آباد اظهار داشت: لازم است همه به عملکرد خود در سالی که در آخرین روزهای آن به سر می بریم بپردازیم و ببینیم آیا توانسته ایم وظایف خود را به عنوان دستگاه اجرایی طبق منویات مقام معظم رهبری در سال "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" به نقطه مطلوب برسانیم.

وی با بیان اینکه جلسات کمیته برنامه ریزی شهرستان خرم آباد در طول سال ۹۳ به صورت منظم برگزار شده است عنوان کرد: در این جلسات سعی شد که از جلسات سرسری پرهیز و در خصوص مباحث مربوطه صحبت، مذاکره و نتیجه گیری شود.

خجسته پور عنوان کرد: همچنین با همت استاندار لرستان دو جلسه شورای برنامه ریزی استان در حوزه شهرستان خرم آباد در بخش های پاپی و زاغه تشکیل شد که مکملی بر جلسات طول سال شهرستان بود.

فرماندار خرم آباد ادامه داد: در جلسات برنامه ریزی با ریاست استاندار مدیران کل استانی حضور داشته و بسیاری از خواسته های مدیران شهرستانی در آن جلسات مطرح و تصویب شد.

خجسته پور به رضایت بخش بودن توزیع اعتبارات در سال ۹۳ با پیگیری های انجام شده و به خصوص با سفر هیئت دولت اشاره و تصریح کرد: طی سال های گذشته تخصیص ها معمولا ۲۰ درصد بود اما امسال به لطف سفر دولت تدبیر و امید بسیاری از دستگاهها تا ۷۰ درصد و بیشتر تخصیص اعتبار داشتند.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی برای شهرستان نیازمند داشتن اطلاعات دقیق و صحیح است افزود: انتظار می رود مدیران به فکر سال آینده باشند و آمار و اطلاعات لازم را جمع آوری کنند که برای سال ۹۴ یک برنامه ریزی دقیق داشته باشند.

فرماندار خرم آباد با بیان اینکه روستای "تیوه" در بخش پاپی بعد از گذشت ۳۶ سال از پیروزی انقلاب اسلامی به تازگی برق کشی شده است خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی رونوشتی از پیشنهاد های خود را تحویل دهند که با اولویت بندی در کمیته برنامه ریزی شهرستان مطرح شوند.

وی افزود: اگر دستگاههای اجرایی لیست درخواست های خود را به فرمانداری ارائه ندهند کمیته برنامه ریزی این حق را دارد که آنها را از توزیع اعتبارات خارج کند.

خجسته پور احیای مدیریت شهرستانی در حوزه شهرستان خرم آباد را مسئله مدنظر خود بیان کرد و گفت: دستگاهی که نماینده آن در جلسات کمیته برنامه ریزی حضور پیدا نکند و همچنین دستگاه هایی که بدون اطلاع شهرستان مسائل و مشکلات را با استان مطرح کنند از دستور کار خارج می شوند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به تلاش برای هرچه بهتر شدن استقبال و میزبانی از مهمانان نوروزی اشاره کرد و گفت: شهرداری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، آموزش و پرورش و هلال احمر اقدامات خوبی انجام داده اند و انتظار می رود سایر دستگاههای اجرایی نیز به یاری دستگاههای مجری استقبال از مهمانان نوروزی بیایند.

فرماندار خرم آباد به ضعیف بودن زیرساخت ها در شهرستان خرم آباد اشاره کرد و یادآور شد: نوروز ۹۳ با مشکل مکان برای اسکان مسافران مواجه بودیم به گونه ای که از سالن های ورزشی و نمازخانه بعضی ادارات نیز برای اسکان استفاده شد.

خجسته پور همچنین به کاهش بارندگی ها و معضل آب در خرم آباد اشاره کرد و افزود: انتظار می رود همه شهروندان و دستگاه ها در این بحث وارد عمل شده و کمک کنند.

وی در پایان به نقاط کور مخابراتی در استان اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به دو انتخابات همزمان در سال آینده باید مشکل آنتن دهی و اینترنت حل شود چرا که برگزاری انتخابات ملزم به زیرساخت های مخابراتی است.

وی افزود: همچنین قطع و وصل تلفن مسافران نوروزی در جاده ها زیبنده استان لرستان و شهرستان خرم آباد نیست.

کد N767908

وبگردی