آفتاب

اوباما: ارسال نامه 47 سناتور به ایران باعث شرمندگی من است

اوباما: ارسال نامه 47 سناتور به ایران باعث شرمندگی من است

باراک اوباما گفت: ارسال نامه توسط 47 سناتور جمهوری‌خواه به مقامات ایران و اینکه خواسته شده تا به من ، رئیس‌جمهوری آمریکا، برای اجرای این توافق اعتماد نکنند باعث شرمندگی من است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، باراک اوباما در مصاحبه با شبکه خبری وایس نیوز، گفت: به دلیل اقدام این 47 سناتور آمریکایی من احساس شرمندگی می کنم، برای ارسال نامه به مقامات ایران و اینکه موضوع اصلی مطرح شده در این نامه آن است که این سناتورها به مقامات ایران می‌گویند که به رئیس‌جمهور آمریکا در مذاکرات اعتماد نکنید چرا که نمی توانید به او برای اجرای کامل توافق هسته ای احتمالی اعتماد کنید. این اتفاق تقریبا بی سابقه بوده است.

بر اساس این گزارش، نامه 47 سناتور جمهوری‌خواه کنگره آمریکا از مقامات ایرانی خواسته بود که مذاکرات را متوقف کنند چرا که این توافق تنها در دوره اوباما معتبر خواهد بود و رئیس جمهور می تواند با حرکت خودکار خود آن را لغو کند.

این در حالی است که ارسال این نامه به مقامات ایرانی باعث بروز انتقادات گسترده در واشنگتن و دیگر کشورهای مذاکره کننده شده است.

وایس نیوز نوشت: رهبری ایران در صفحه توئیتر منتسب به خود این نامه را نشان‌دهنده بی اخلاقی سیاسی آمریکا خواند و محمدجواد ظریف ، وزیر امور خارجه ایران نیز آن را یک امربی سابقه و غیر دیپلماتیک دانست.

وزیر امور خارجه آلمان، یکی از کشورهای مذاکره کننده در مسئله هسته‌ای ایران نیز در واکنش به این نامه گفت: این که از این نامه و تاثیر منفی آن صحبتی نکنیم درواقع کتمان حقیقت است.

جان مک کین، یکی دیگر از نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره که نامه را امضا کرده بود با توجه به انتقادات گسترده به وجود آمده ، گفت: ما پیش از ارسال این نامه باید بیشتر با یکدیگر در این باره بحث و گفت‌و‌گو می کردیم.

انتهای پیام

کد N767662

وبگردی