آفتاب
مروی به ایسنا خبر داد:

58 طرح با موضوع آب در دستور کار کمیسیون انرژی قرار دارد

58 طرح با موضوع آب در دستور کار کمیسیون انرژی قرار دارد

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه 58 طرح و مصوبه در خصوص مساله آب در دستور کار کمیسیون انرژی قرار دارد از عدم ارائه طرح جامع انرژی از سوی دولت به مجلس انتقاد کرد.

علی مروی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری ایسنا، با بیان اینکه کمیسیون انرژی مجلس طی سال 93 مصوباتی در خصوص موضوع آب داشته است گفت: در حال حاضراین مصوبات به 58 طرح مهم تبدیل شده که سال آینده قطعا در دستور کار کمیسیون قرار دارد تا به مرحله‌ی بهره برداری و عملیاتی برسد.

وی همچنین به بند "ق" تبصره 2 قانون بودجه اشاره کرد و افزود: این بند نیز در مورد افزایش گاز رسانی و بالا بردن بهره وری و بهینه سازی مصرف سوخت است که کمک می‌کنیم تا وزارت نفت بتواند آن را عملی کند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که سند ملی راهبرد انرژی از جمله موضوعاتی است که این کمیسیون بررسی خواهد کرد گفت: طرح جامع انرژی از جمله طرح‌هایی بوده که دولت موظف به ارائه آن به مجلس بود که تاکنون به مجلس نرسیده لذا امیدواریم سال آینده این کار انجام شود، البته سند راهبردی و طرح جامع انرژی از جمله مصوبات مجلس و برنامه پنجم است و دولت موظف است که آن را به مجلس ارائه کند.

مروی همچنین اظهار کرد: تا جایی که پیگیری‌های لازم انجام شده دستگاههای مربوطه نتایج کار خود را به دولت رسانده‌اند و اکنون دولت باید آن را مصوب کرده و به مجلس برساند.

وی از نهایی شدن طرح حمایت از صنعت برق و اساسنامه شرکت ملی نفت در کمیسیون انرژی خبر داد و گفت: این طرح در دستور کار مجلس جهت بررسی در صحن علنی قرار دارد.

انتهای پیام

کد N767648

وبگردی