آفتاب

ارتش رژیم صهیونیستی در مرز خود با اردن هم دیوار می‌سازد

ارتش رژیم صهیونیستی در مرز خود با اردن هم دیوار می‌سازد

سخنگوی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از قصد این رژیم برای احداث یک دیوار امنیتی در طول مرز سرزمین‌های اشغالی با اردن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه المنار، این سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با اعلام این خبر افزود: مقامات نظامی اسرائیلی پیشنهاد ساخت دیوار امنیتی را برای حمایت از فرودگاه تیمنا (واقع در 20 کیلومتری شمال ایلات) داده‌اند.

وی افزود: اسرائیل قصد دارد یک دیوار امنیتی در مرز اردن - تنها کشوری که هنوز اسرائیل دیوار امنیتی در مرز خود با آن ندارد - برای حمایت از فرودگاه بین‌المللی جدید خود ایجاد کند.

این مقام رژیم صهیونیستی در ادامه با تایید اطلاعاتی که روزنامه عبری هاآرتص جمعه منتشر کرد، گفت: نمی‌توانم اطلاعات بیشتری از طرح ارتش ارائه دهم.

طبق گزارش روزنامه هاآرتص، مقامات نظامی این رژیم قصد دارند در مرحله اول، در بخش جنوبی مرز خود با اردن دیوار امنیتی به طول 30 کیلومتر با هدف توقف «نفوذ شبه‌نظامیان» و حفاظت از فرودگاه بین‌المللی جدید خود که در حال ساخت است، ایجاد کنند.

قرار است ساخت این فرودگاه که در فاصله 200 متری مرز اردن قرار دارد، در سال 2016 به اتمام برسد ولی احداث این دیوار امنیتی هنوز به موافقت دولت جدید این رژیم نیاز دارد.

رژیم صهیونیستی به تازگی دیوار فولادی به طول بیش از 200 کیلومتر در مرز خود با مصر ایجاد کرده تا مانع از ورود مهاجران آفریقایی به داخل سرزمین‌های اشغالی شود.

علاوه بر دیوار حائل در کرانه باختری، این رژیم یک دیوار حائل نیز در مرزهای شمالی با لبنان و سوریه دارد.

انتهای پیام

کد N767623

وبگردی