آفتاب
در گفت‌وگو با ایسنا

هانی‌زاده: عشایر و نیروهای مردمی نقش مهمی در آزادسازی تکریت دارند

هانی‌زاده: عشایر و نیروهای مردمی نقش مهمی در آزادسازی تکریت دارند

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: عشایر در کنار نیروهای مردمی شیعه و سنی نقش مهمی در آزادسازی مناطق تکریت دارند.

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به تحولات اخیر عراق و آخرین عملیات ارتش این کشور برای مقابله با گروه‌های تکفیری خاطرنشان کرد: در حال حاضر 90 درصد شهر تکریت پاک‌سازی شده است و تنها 10 درصد از شهر در دست تروریست‌های داعش قرار دارد. به نظر می‌رسد پاک‌سازی تکریت باعث خواهد شد ارتباط داعش با جنوب قطع شود.

وی ادامه داد: با آزادسازی تکریت که شهری بسیار مهم است ارتباط صلاح‌الدین ، موصل و بغداد قطع خواهد شد و گروهک‌های تروریستی ناچار می‌شوند به سمت غرب فلوجه حرکت کنند و نیروهای خود را در غرب فلوجه و استان الأنبار متمرکز کنند.

هانی‌زاده با بیان این‌که آزادسازی کامل تکریت هم به دلیل شرایط جغرافیایی و هم به خاطر این‌که زادگاه دیکتاتور سابق عراق است و گفته می‌شد به این دلیل تلاشی از سوی دولت برای آزادسازی آن نمی‌شود اهمیت زیادی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: پاک‌سازی و آزادسازی این شهر می‌تواند تأثیر سیاسی مثبتی بر عشایر تکریت داشته باشد و علاوه بر آن همگرایی ملی عراق را نیز تقویت می‌کند.

وی در پایان تأکید کرد: آنچه طی 10 روز گذشته در جریان درگیری‌های تکریت رخ داد نشان داد که عشایر در کنار نیروهای مردمی چه شیعه و چه سنی علیه داعش وارد عمل شده‌اند و در آینده هم همان‌طور که حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق به ملت این کشور قول داد تا پایان اردیبهشت کلیه اراضی عراق از اشغال داعش پاکسازی خواهد شد.

انتهای پیام

کد N767578

وبگردی