آفتاب
اصلانی مطرح کرد:

ساختمانهای لرستان درگیر پیری زودرس/ پیگیری تخلفات پروژه پل ۹ دی

ساختمانهای لرستان درگیر پیری زودرس/ پیگیری تخلفات پروژه پل ۹ دی

خرم آباد - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان گفت: امروز پیری زود رس نصیب ساختمان ها و پروژه های استان شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اصلانی ظهر شنبه در جلسه شورای فنی با اشاره به اینکه صورت جلسه جلسات برگزار شده لازم الاجرا بوده و باید به صورت جدی در رابطه با آنها عمل شود، اظهار داشت: موضوع ثبت اطلاعات پروژه ها در سامانه های مربوطه را دو ماه پیش مصوب کرده ایم اما هنوز اجرا نشده است.

وی با بیان اینکه این موضوع واقعا بد است که صورت جلسه مصوب توسط مدیران اجرا نمی شود، تصریح کرد: همه دستگاه های ذی ربط در پروژه های عمرانی باید تا قبل از تعطیلات نوروز اطلاعات پروژه های خود را در سامانه وارد کنند.

منابع ملی صرف پروژه های دارای اشکال نشود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان با اشاره به اینکه منافع ملی نباید صرف پروژه های دارای اشکال شود، گفت: همه ما مسئول بوده و موظف هستیم وضعیت پروژه ها را پیگیری کنیم.

اصلانی با بیان اینکه نباید مسائل و مشکلات را رها کرد که کار به اقدام قانونی و سازمان بازرسی بکشد، تصریح کرد: به عنوان آخرین تذکر در جلسه شورای فنی اعلام می کنم که مدیران دستگاه ها پیگیر پروژه های خود بوده و نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه کمیته نظارت شورای فنی موظف است به محض دیدن عیوب و نواقص پروژه ها اقدام کرده و به مسئول دستگاه اجرایی گوشزد کند، افزود: دستگاه های اجرایی نیز در صورت مشاهده نواقص در پروژه ها باید تذکرات مکتوب خود را به پیمانکاران بدهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان با اشاره به اینکه اعتبارات منابع ملی و استانی را باید به بهترین نحو ممکن هزینه کنیم، اظهار داشت: نظام مهندسی استان نیز باید گزارشات مهندسان متخلف را بررسی و جواب آنها را منعکس کند.

در رابطه با تخلفات پروژه پل ۹ دی اقامه دعوی شود

اصلانی در ادامه با اشاره به وضعیت پروژه پل ۹ دی گفت: باید ادله کافی در ارتباط با تخلفات صورت گرفته در این پروژه جمع آوری شده و اقامه دعوی شود.

وی با بیان اینکه در طرح دعوا نیز باید استدلال های فنی و مهندسی درج شود، تصریح کرد: طرح دعوی با استدلال ها و ادله کافی به دادگستری رسمی و تخصصی ارجاع داده می شود و در رابطه با آن پیگیری صورت می گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان با تاکید بر اینکه در سال جدید با تغییر رویکرد باید بتوانیم ماحصل کارها و تولیدات در حوزه صنعت ساختمان مطلوب باشد، افزود: از همین حالا باید اتخاذ تدبیر شود که نواقص و کاستی ها در سال ۹۴ تکرار نشود.

ضرورت ورود جدی به استاندارد سازی آسانسورها در سال جدید

اصلانی با اشاره به اینکه زیبنده نیست کیفیت کارها و پروژه ها در این حد باشد، اظهار داشت: اجرای هرگونه پروژه ای باید پروانه ساخت داشته باشد که متاسفانه برخی دستگاه ها پروانه ساخت نگرفته و در نهایت کار به کمیسیون ماده ۱۰۰ و جریمه کشیده است.

وی با بیان اینکه در خصوص مشکلات مطرح شده در حوزه آسانسورها نیز تا زمانیکه موسسه استاندارد آسانسور پروژه ها را تایید نکند شهرداری ها حق صدور پایان کار ندارند، تصریح کرد: موسسه استاندارد چندین بار آسانسورها را تست می کند سپس گواهی می دهد و این امر ایمنی و کیفیت لازم را تامین می کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان یادآور شد: در سال جدید باید ورود جدی به این موضوع داشته باشیم.

اصلانی با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی نیز باید کلاس های آموزشی برای مهندسان گذاشته و آنها را برای کار نظارت جدی آماده کند، گفت: مهندسین باید از لحاظ تجارب کاری بیشتر کار کنند.

اولین مشکل پروژه های عمرانی مربوط به انتخاب پیمانکار است

وی با بیان اینکه سطح کیفی کارها باید ارتقاء پیدا کند، تصریح کرد: اولین مشکل پروژه های عمرانی مربوط به انتخاب پیمانکار است که باید تیم اجرایی مناسب برای آنها انتخاب شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان با تاکید بر اینکه روی انتخاب پیمانکار باید نهایت دقت را داشته باشد، افزود: یک بی دقتی در بررسی و ارزیابی پیمانکاران تبعات بسیاری به دنبال دارد.

اصلانی با اشاره به اینکه اشتباهات در این حوزه در سال جدید دیگر قابل پذیرش نیست، اظهار داشت: امروز پیری زود رس نصیب ساختمان ها و پروژه های ما شده است.

وی با بیان اینکه مصالح به کار گرفته شده در پروژه ها از بهترین مصالح است، تصریح کرد: امروز مشکلی به نام مصالح نامرغوب در پروژه های عمرانی نداریم.

کد N767559

وبگردی