آفتاب

وزیر کشور: دولت موظف به حمایت از ناجاست

وزیر کشور: دولت موظف به حمایت از ناجاست

وزیر کشور با تاکید بر اینکه دولت خود را موظف به حمایت از نیروی انتظامی می‌داند، گفت: ناجا حافظ آزادی‌های مشروع و قانونی است.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در مراسم تودیع و معارفه فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه عنوان مراسم امروز باید به "تقدیر و معارفه" به جای "تودیع و معارفه" اصلاح شود، گفت: سردار احمدی‌مقدم 10 سال در حوادث و پیامدهای گوناگون فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و... تلاش و پیگیری کردند.

وی با بیان اینکه راهبری یک نیروی عظیم و موثر مانند ناجا آن هم در پهنه جغرافیایی ایران در حوزه‌های مختلف و با رعایت جنبه‌های اخلاقی، علمی، عملیاتی و... کار سختی است، گفت: کار در این شرایط تنها با یاری خداوند امکانپذیر خواهد بود.

وزیر کشور با بیان اینکه انقلاب اسلامی یادگار شهدا و خون‌بهای این عزیزان است، گفت: نیروی انتظامی نیز باید در مسیر تعامل، ترقی و پیشرفت کرده و از ولی‌امر مسلمین تبعیت کامل، مخلصانه و بی‌ریا داشته باشد چراکه در این صورت است که توفیقات بیشتری نصیب ما خواهد شد.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه مجددا به سردار اشتری برای تصدی سمتش تبریک می‌گویم گفت: در مدت یک سال و نیمی که در سمت وزارت کشور در خدمت‌شان بودیم، ایشان در مقاطع مختلف مخلصانه فعالیت می‌کردند.

وی، فرمانده جدید نیروی انتظامی را فردی مومن، ولایتمدار و دارای اندیشه‌های راهبردی دانست و گفت: سردار اشتری مورد قبول آحاد نیروی انتظامی، ارتش، ستاد کل، دولت و وزارت کشور است و ان‌شاءالله برای اقتدار نیروی انتظامی در حوزه نظم عمومی، بهبود نظم عمومی، بهبود وضعیت معیشتی نیروهای خود، آموزش و تربیت پرسنل و افزایش قدرت، پیش‌بینی، اولویت بندی و اقدام کند.

وزیر کشور با بیان اینکه تمام اینها می‌تواند از نیروی انتظامی یک نیروی متعهد، مومن و ولایی ایجاد کند، گفت: همه باید به دنبال این باشیم که امنیت پایدار را در نظام جمهوری اسلامی عملیاتی کنیم به طوری که هیچ دشمن خارجی و معاند داخلی و هیچ فرد فرصت‌طلب مجرم و قانون‌گریزی توان طمع به این انقلاب و کشور را نداشته باشد.

ناجا حافظ آزادی‌های مشروع و قانونی است

رحمانی‌ فضلی در ادامه سخنانش با بیان اینکه نیروی انتظامی حافظ آزادی‌های مشروع و قانونی است، اظهار کرد: این نیرو مامن و یاور مردم و باعث و بانی امنیت پایدار است.

وی با بیان اینکه ما می‌توانیم امکان رشد و شکوفایی، اقتصادی، بالندگی، تحولات اجتماعی، اصول و ارزش‌های دینی و فرهنگ اسلامی را میسر کنیم، گفت: شاید در کشور هیچ دستگاهی وجود ندارد که به اندازه ناجا در تعامل با مردم باشد و شاید تنها بتوان گفت که وزارت کشور با مجموعه استانداری‌ها و زیرمجموعه‌هایش چنین موقعیتی را داراست.

وزیر کشور با اشاره به حضور و اهمیت مشارکت مردم در عرصه‌های اجتماعی، اظهار کرد: ما امروز بدون مشارکت مردم نمی‌توانیم در حوزه‌های اجتماعی که در حال پیچیدگی و تنوع‌بخشی است، موفق شویم.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه ما باید به مردم اعتماد داشته باشیم و مردم را به صورت واقعی به صحنه‌های مشارکت امنیت پایدار وارد کنیم، گفت: باید از تفکر، تدبیر و خلاقیت‌ها به نحو احسن استفاده کنیم. از این رو فرمانده محترم باید اولویت‌بندی دقیقی از موضوعات تحت فرماندهی و عملیاتی خود طراحی و نقشه‌های راه را ایجاد کند.

وزیر کشور در پایان تاکید کرد: بی شک دولت تدبیر و امید و وزارت کشور نیز به دلیل وظیفه ذاتی خود و نیز تاکید مقام معظم رهبری، خود را موظف می‌داند که از کارکنان نیروی انتظامی و عملیات آنان حمایت کند.

انتهای پیام

کد N767519

وبگردی