آفتاب

تاکید مقام‌های ارشد سازمان ملل برای ایجاد "تغییری معنادار" در سوریه

تاکید مقام‌های ارشد سازمان ملل برای ایجاد "تغییری معنادار" در سوریه

مقام‌های ارشد سازمان ملل متحد تاکید کردند که رهبران جهان باید اختلافات خود را کنار گذاشته و برای تغییری معنادار در سوریه که درگیر جنگ داخلی است با یکدیگر همکاری کنند.

مقام‌های ارشد سازمان ملل متحد تاکید کردند که رهبران جهان باید اختلافات خود را کنار گذاشته و برای تغییری معنادار در سوریه که درگیر جنگ داخلی است با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقام‌های ارشد سازمان ملل در امور بشردوستانه در بیانیه‌ای مشترک و با برجسته‌سازی بحران داخلی سوریه که تاکنون بیش از 220 هزار کشته برجای گذاشته اعلام کردند: ما همزمان با مشاهده تراژدی رخ داده در سوریه نگرانی، خشم و ناامیدی خود را ابراز می‌کنیم. ما از رهبران جهان می‌خواهیم تا اختلافات خودشان را کنار گذاشته و از نفوذ و تاثیر خود برای تغییری معنادار در سوریه استفاده کنند. ما به عنوان مقام‌های ارشد امور بشردوستانه سازمان ملل به فعالیت خود برای کمک به تمام آنهایی که در این جنگ گرفتار شده‌اند ادامه می‌دهیم و به آنها کمک می‌کنیم.

در جریان جنگ داخلی سوریه که وارد پنجمین سال خود شده است بیش از 2 / 12 میلیون تن همچنان نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند. علاوه بر این بیش از چهار میلیون سوری نیز به خاطر جنگ داخلی در این کشور بی‌خانمان شده و در کشورهای همسایه به عنوان آواره ساکن هستند و همچنین 6 / 7 میلیون تن دیگر از سوری‌ها نیز در داخل این کشور بی‌خانمان شده‌اند.

مقام‌های ارشد سازمان ملل در امور بشردوستانه در بیانیه خود از جامعه جهانی خواستند تا تمامی طرفین درگیر در جنگ داخلی سوریه را برای پایان دادن به این "حملات بدون توجیه علیه غیرنظامیان" تحت فشار قرار داده و آنها را مجبور کنند تا محاصره شهرهایی را که غیرنظامیان در آنها بدون غذا و دسترسی به امکانات اولیه گرفتار شده‌اند لغو کنند چرا که بسیاری از غیرنظامیان در سوریه به تجهیزات پزشکی و درمانی و کالاهای اولیه دسترسی ندارند.

این مقام‌های مسئول سازمان ملل همچنین از جامعه بین‌الملل خواستند تا مانع از فروپاشی کامل سیستم آموزشی سوریه شوند و در بیانیه خود تاکید کردند: مردم سوریه و همچنین سراسر جهان می‌خواهند که این درد و رنج هرچه سریعتر پایان یابد. آینده نسلی در سوریه در معرض خطر قرار دارد. اعتبار جامعه بین‌الملل در معرض خطر است و ما باید کاری انجام دهیم.

این بیانیه توسط والری آموس، معاون دبیرکل امور بشردوستانه سازمان ملل، زینب حوا بانگورا، فرستاده ویژه در امور خشونت جنسی در مناطق درگیر، مارگارت چان، دبیرکل سازمان بهداشت جهانی، ارتارین کازین، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا، آنتونیو گوتیرس، کمیسیونر عالی آوارگان سازمان ملل، پییر کراهنبول، کمیسیونر عالی سازمان ملل در امور آژانس کار و کمک رسانی برای آوارگان فلسطین، آنتونی لیک، مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل یونیسف و لیلا زروقی، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور کودکان و درگیری‌های مسلحانه امضا شده است.

انتهای پیام

کد N767469

وبگردی