آفتاب

پاکستان با موفقیت نخستین پهپاد جنگی خود را آزمایش کرد

پاکستان با موفقیت نخستین پهپاد جنگی خود را آزمایش کرد

پاکستان نخستین پهپاد جنگی با دقت بسیار بالا خود را به صورت آزمایشی به پرواز درآورد و باعث تحسین فرمانده ارتش این کشور شد که آن را به عنوان یکی از دستاوردهای ملی بسیار بزرگ پاکستان توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، ژنرال "راحیل شریف"، فرمانده ارتش پاکستان گفت: این پهپاد تحت عنوان "بُراق" قادر است در تمامی شرایط آب و هوایی پرواز کند. این پهپاد مجهز به موشک هدایت‌شونده لیزری، دقت بسیار بالایی را به معرض نمایش گذاشت.

ژنرال شریف در این مراسم شرکت داشت و شاهد نشانه‌گیری موفقیت‌آمیز این پهپاد نسبت به اهداف ثابت و متحرک بود. وی در این مراسم گفت، این سلاح جدید توانایی نظامی پاکستان را برای مبارزه موثر با تروریسم افزایش می‌دهد.

ژنرال راحیل شریف خطاب به دانشمندان و مهندسانی که بر روی این پروژه کار کردند، گفت: بیایید دست به دست یکدیگر داده و پاکستان را در زمینه‌های خاص پیش ببریم.

اسلام‌آباد در گذشته از حملات پهپادی آمریکا به شبه‌نظامیان القاعده و طالبان در نزدیکی مرز شمال غربی این کشور با افغانستان شکایت کرده و گفت: چنین اقدامات نظامی نقض تمامیت ارضی پاکستان است. براساس آمارهای رسمی، آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) از سال 2004 میلادی پیش از 400 حمله در پاکستان صورت داده است.

ارتش پاکستان در نوامبر سال 2013 میلادی پهپادهای شناسایی را ساخت اما مسلح کردن آنها نیازمند غلبه بر مشکلات فنی چشمگیر بود.

انتهای پیام

کد N767456

وبگردی