آفتاب

سفارت آمریکا در بغداد حمله جنگنده‌های ائتلاف به نیروهای عراقی را تکذیب کرد

سفارت آمریکا در بغداد حمله جنگنده‌های ائتلاف به نیروهای عراقی را تکذیب کرد

سفارت آمریکا در بغداد ضمن تکذیب خبر هدف گرفتن نیروهای عراقی از سوی جنگنده‌های ائتلاف در رمادی، اعلام کرد که این جنگنده‌ها هیچ گونه پروازی در مکانی که نیروهای عراقی کشته شده‌اند، انجام نداده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المسله، سفارت آمریکا در بغداد در بیانیه‌ای اعلام کرد: جنگنده‌های آمریکایی در حملات علیه نیروهای عراقی در شهر رمادی شرکت نکرده‌اند و جنگنده‌های ائتلاف در مکان وقوع حادثه پروازی نداشته‌اند.

در این بیانیه آمده است: می‌توان در خصوص این مساله به راحتی تحقیقات به عمل آورد چرا که تمامی حملات هوایی ائتلاف با موافقت نیروهای امنیتی صورت می‌گیرد.

ائتلاف ضد داعش نیز اعلام کرد که هیچ نقشی در این حملات نداشته است و حمله‌ای که این جنگنده‌ها در رمادی انجام داده بودند در 33 کیلومتری مرکزی بوده که سربازان عراقی در آنجا کشته شده بودند.

در پی کشته شدن ده‌ها نیروی ارتش عراق و داوطلب مردمی جوی از خشم و نارضایتی از فعالیت‌های نظامی آمریکا در عراق بر محافل سیاسی و نظامی این کشور سایه افکنده است و تعدادی از نمایندگان پارلمان عراق از دولت این کشور خواستند تا هرچه سریعتر تحقیقاتی را در خصوص تکرار "اشتباهات" ائتلاف آغاز کند.

انتهای پیام

کد N767416

وبگردی