آفتاب

درخواست یونیسف برای مذاکره جامعه بین‌الملل با داعش

درخواست یونیسف برای مذاکره جامعه بین‌الملل با داعش

نماینده یونیسف در سوریه از کشورهای جهان خواست به منظور تسهیل در امر کمک‌رسانی به مردم مناطق تحت اشغال داعش و حمایت از کودکان ساکن در این مناطق، با داعش وارد مذاکره شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، هنا سنجر، نماینده صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) در سوریه در کنفرانسی مطبوعاتی در ژنو با بیان این خواسته گفت: دستکم برای حمایت از کودکان در مناطق تحت اشغال داعش باید این مذاکرات انجام شود.

سنجر در ادامه با اشاره به اینکه گروه تروریستی داعش در حال حاضر پیشنهاد مذاکره با سازمان ملل را نمی‌پذیرد، گفت: این مساله تنها مربوط به آژانس‌ها و سازمان‌های فعال در زمینه کمک‌های بشردوستانه نیست بلکه مسوولیتی سیاسی است و طرف‌های سیاسی مختلف باید با داعش وارد مذاکره شده و این گروه را تحت فشار قرار دهند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا سوریه و یا کشورهای دیگر دارای نفوذ در منطقه باید با داعش وارد مذاکره شوند یا خیر گفت: بله طرف‌های دیگر در کشورها باید وارد مذاکره شوند.

سنجر افزود: طبق گزارش یونیسف، نزدیک به 14 میلیون کودک در سوریه و عراق به دلیل درگیری‌ها در شرایط سختی به سر می‌برند و امکان امدادرسانی به نزدیک به دو میلیون کودک وجود ندارد.

در همین حال ریک برنان، یکی از مسوولان سازمان بهداشت جهانی گفت: ما برای تامین بهداشت شهروندان سوریه مشکلات متعددی داریم و وضعیت در مناطق تحت کنترل داعش وحشتناک است.

برنان افزود: ما خود با داعش مذاکره نمی‌کنیم. در حال حاضر مذاکره‌ای با این گروه انجام نمی‌شود اما مطمئناً راه‌های دیگری برای امدادرسانی به مردم ساکن مناطق تحت تصرف داعش وجود دارد.

سنجر در کنفرانس ژنو گفت: ما نیاز داریم که رهبران جهان اختلافات را کنار بگذارند و با استفاده از نفوذ خود تغییرات جدی در سوریه به وجود آورند.

وی در آینده نسل فعلی در سوریه و نیز اعتبار جامعه جهانی را در خطر دانست.

در این کنفرانس روسای آژانس‌های امور حقوق بشر، بهداشت، کمک‌های غذایی، امور پناهندگان و پناهندگان فلسطینی و کودکان با ابراز نگرانی و خشم خود نسبت به گسترش بحران سوریه تاکید کردند به کمک‌های بشردوستانه خود به افرادی که درگیر جنگ شده‌اند و افرادی که محاصره شده و جایی برای پناه بردن ندارند، ادامه خواهند داد.

طبق گزارش اخیر یونیسف، بیش از 2.8 میلیون کودک دلیل بحران عراق مجبور به فرار از منازل مسکونی خود شده‌اند. علاوه بر این تعداد زیادی نیز در مناطق تحت کنترل گروه‌های تروریستی در محاصره قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام

کد N767298

وبگردی