آفتاب

وزیر اطلاعات: ترس از مرگ، ذلت یک ملت است/ ملتی که شهادت ندارد، اصالت ندارد

وزیر اطلاعات: ترس از مرگ، ذلت یک ملت است/ ملتی که شهادت ندارد، اصالت ندارد

ایسنا نوشت:

وزیر اطلاعات ترویج فرهنگ شهادت در جامعه را مهمترین عامل همه پیروز‌ی‌های ملت ایران عنوان کرد و گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی با جاری کردن فرهنگ ایثار و شهادت در ملت ایران خیزشی را در کشور و جهان اسلام پدید آورد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی جمعه شب در مراسم روز شهید و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در قم گفت: طبق فرمایش امام راحل ترس از مرگ بسترساز ذلت یک ملت است، چرا که ملتی که از مرگ بترسد به خاک ذلت می‌نشیند.

او گفت: همه این افتخارات و عزتمندیها را مدیون شهیدان و فرهنگ شهادت هستیم، تا روزی که گلبرگ سرخ لاله ها در کوچه‌های شهر ما بوی شهادت بدهد غبار ذلت و مذلت بر چهره مردم ما هرگز نخواهد نشست.

وزیر اطلاعات گفت: هر چقدر فرهنگ شهادت یاد شهدا و حرمت گذاری و خدمتگذاری به خانواده شهدا در جامعه زنده پویا و بالنده باشد عزت ملت بیشتر تضمین می شود.

علوی با بیان این که استکبار جهانی با تهدید و ترس از مرگ و جنگ و خونریزی کشورها را استعمار می­‌کند، گفت: ملتی که از مرگ نترسد، به طور قطع ستمگری و زورگویی استکبار جهانی را نخواهد پذیرفت و در برابر هر تهدید و زورگویی آن‌ها ایستادگی خواهد کرد و مدام این ملت مصمم‌تر در مبارزه و جهاد با آن­ها است.

علوی گفت: ارتش عراق در زمان جنگ راهپیمایی­های 22 بهمن و روز قدس را تهدید به بمباران می‌کرد اما مردم ایران بدون توجه به این تهدیدها در راهپیمایی­ها شرکت می‌کردند؛ به گونه‌­ای که تا سه ماه دیگر از بمباران شهرها خبری نبود.

وزیر اطلاعات گفت: افرادی قبل از انقلاب مبارزه با حکومت را ضرر رساندن به نفس می ‌دانسته و مردم را از مبارزه با رژیم طاغوت منع می‌کردند، امام راحل فرهنگ مبارزه و جهاد را در جامعه ترویج کرد و امام خمینی (ره) نخستین فردی بود که به مبارزه با رژیم شاهنشاهی پرداخت.

او گفت: ارتش های بزرگ دولت‌های عربی در جنگ‌های طولانی و مختلفی که با رژیم صهیونیستی داشته‌اند، نتوانستند که کوچک‌ترین پیروزی را به دست بیاورند، اما جوانان حزب‌الله در جنگ 33 روزه شکت سختی به این رژیم تحمیل کردند.

وزیر اطلاعات با بیان این که تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اقدام ارزشمند امام خمینی (ره) بود، گفت: به هر میزانی که یاد و خاطره شهدا در جامعه و میان مردم ترویج و افزایش یابد، عزت و سربلندی نظام افزایش خواهد یافت.

علوی گفت: زمانی که امام خمینی(ره) قطعنامه صلح را پذیرفتند در پیامی به ملت ایران فرمودند که در شهادت هنوز به روی ما بسته نشده است و ملتی که شهادت نداشته باشد، اصالت هم ندارد.

وزیر اطلاعات گفت: رزمندگان و شهدا به پشتیبانی و حمایت مردم توانستند در میدان جنگ به پیروزی دست یابند و اگر حمایت و همدلی مردم با آن‌ها نبود هرگز چنین پیروزی های بزرگی حاصل نمی‌شد.

 


45231

 

کد N767289

وبگردی