آفتاب
آیت الله حسینی همدانی:

آمریکا و متحدانش بدنبال فضاسازی در پرونده هسته ای ایران هستند

آمریکا و متحدانش بدنبال فضاسازی در پرونده هسته ای ایران هستند

کرج - نماینده ولی فقیه در البرز با اشاره به اینکه آمریکا و متحدانش بدنبال فضاسازی در پرونده هسته ای ایران هستند، گفت: رهبر معظم انقلاب با درایت خواستند تحریم های ایران به کلی برچیده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های عقیدتی و سیاسی این هفته نماز جمعه کرج با گرامیداشت روز شهید، با اشاره به اینکه هر چه داریم از برکت خون شهدا است، اظهار داشت: مسئولان به برکت خون شهدا صاحب منصب شده اند به همین منظور باید قدر شناس خون شهدا و خانواده های معزز شهدا باشند.

خطیب جمعه کرج گفت: ملتی که اهل جهاد، مبارزه و شهادت است، هرگز شکست برایش مفهومی ندارد و آرامش حال حاضر کشور به برکت خون شهدا و صبر و استقامت خانواده های آنان است.

آیت الله حسینی همدانی افزود: بسیاری از کشورها بعلت اینکه قهرمان ندارند بدنبال قهرمان سازی هستند و این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران قهرمانان سرفرازی مانند شهدا دارد.

توافق ایران در پرونده هسته ای توافق با قدرت های جهانی است

امام جمعه کرج گرامیداشت و همچنین پاسداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگری های آنها را واجب دانست و گفت: نهادهای مختلف باید برای پاسداشت خون و حرمت شهدا تلاش کنند و در این میان وظیفه آموزش و پرورش دو چندان است.

آیت الله حسینی همدانی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مذاکره هسته ای جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۵ تاکید کرد: دشمنان به هر قیمتی در تلاش هستند تا فناوری هسته ای در ایران نباشد یا دکوری باشد، آن ها به دنبال فریب در دیپلماسی هستند.

نماینده ولی فقیه در البرز گفت: آمریکا و متحدانش بدنبال فضاسازی در پرونده هسته ای ایران هستند به همین منظور مقام معظم رهبری با صلابت و درایت هوشمندانه خود وارد بحث هسته ای شدند و سیاست های چیده شده از سوی آمریکائیها را برهم زدند و با درایتی مثال زدنی فرمودند که تحریم های ایران باید به کلی برچیده شود و توافقات یک مرحله ای باشد.

این مسئول در ادامه با اشاره به نامه ۴۷ سناتور آمریکایی به مقامات ایران در خصوص اعتبار نداشتن توافق دولت باراک اوباما با جمهوری اسلامی در موضوع هسته ای گفت: توافق ایران در پرونده هسته ای در صورت امضاء توافق با قدرت های جهانی است که برای همه کشورها الزام آور است و توافقی فقط میان ایران و آمریکا نیست بلکه جهانی است و کسی نمی تواند توافق میان ایران و گروه ۱+۵ را لغو کند.

امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه دشمنی های آمریکا با ملت ایران حتی پس از توافق هسته ای ادامه دارد، بیان داشت: آمریکا و متحدان غربی آن دست از دشمنی با ملت ایران بر نمی دارند اما این را هم باید بداند که ملت ایران نیز دست از دفاع از آرمان های خود برنخواهد داشت و راه شهدا را ادامه خواهد داد.

مجلس خبرگان رهبری نمادی از دموکراسی است

نماینده ولی فقیه در البرز با اشاره به دیدار فعالان محیط زیست با رهبر فرزانه انقلاب گفت: همه نهادهای اجرایی باید موضوع محیط زیست را با اهمیت دانسته و در این زمینه کوتاهی نکنند.

آیت الله حسینی همدانی گفت: هر طرحی که در کشور اجرا می شود باید پیوند آن با محیط زیست بررسی شود.

وی با بیان این پیشنهاد که هرکسی می میرد برای او یک درخت و برای هرکسی که متولد می شود نیز یک درخت بکاریم، افزود: این پیشنهاد بسیار ارزشمند است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات اخیر مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: مجلس خبرگان رهبری نمادی از دموکراسی در جمهوری اسلامی است که اعضای آن توسط آرای مستقیم مردم انتخاب می شود.

نماینده ولی فقیه در البرز در پایان مجلس خبرگان رهبری را مجلسی مردمی دانست و گفت: این مجلس در عرصه های حساس نظام جمهوری اسلامی ایران وظایف خود را به خوبی انجام می دهد.

کد N766740

وبگردی