آفتاب

نماینده مرجعیت عراق: پذیرش کمک‌ خارجی به معنای چشم‌پوشی از استقلال نیست

نماینده مرجعیت عراق: پذیرش کمک‌ خارجی به معنای چشم‌پوشی از استقلال نیست

نماینده مرجعیت عراق با تحسین همبستگی موجود میان گروه‌های مختلف عراقی در جنگ با داعش تاکید کرد که استقبال از کمک‌های خارجی در نبرد با داعش به معنای صرف‌نظر از استقلال و هویت ملی عراق نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری سومریه‌نیوز، احمد الصافی، نماینده آیت‌الله سیستانی، مرجعیت دینی عراق در شهر کربلا، در خطبه نماز جمعه امروز این استان گفت: همبستگی و اتحاد صفوف مردم عراق در نابودی دشمنان و افزایش قدرت و شهامت مبارزان برای آزادی تمامی مناطق اشغال شده، اهمیت زیادی دارد و باید این همبستگی حفظ شود چراکه دشمن نقاط ضعف ما را هدف می‌گیرد و از طریق آن تلاش می‌کند اتحاد را در هم بشکند.

الصافی با اشاره به اینکه ارتش عراق و نیروهای داوطلب مردمی امروز وارد نبردی سرنوشت‌ساز و بسیار مهم برای حال حاضر و آینده عراق شده‌اند و با خون خود دوره تاریخی مهمی را به ثبت می‌رسانند، گفت: استقبال ما از هرگونه کمک کشورهای دوست و برادرمان برای مقابله با تروریست‌ها بدان معنا نیست که ما از هویت و استقلال خود چشم بپوشیم.

نماینده مرجعیت عراق در ادامه خطبه نماز جمعه امروز، نهادهای دولتی را به لزوم توجه بیشتر به مبارزان برای افزایش سطح کارآیی آنان و حفاظت از دستاوردهایشان دعوت کرد و گفت: هنوز حقوق این مبارزان بدون عذر موجه پرداخت نمی‌شود.

وی در ادامه با دعوت به دوری از برخی کارهای روتین و اداری برای دریافت و تایید شایستگی‌ها، بر توجه، نظارت و اعتماد بیشتر دولت به شایستگی‌های علمی تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N766727

وبگردی