آفتاب
امام جمعه زاهدان:

انقلاب اسلامی محملی برای ظهور قدرت مردمی مبتنی بر ولایت است

انقلاب اسلامی محملی برای ظهور قدرت مردمی مبتنی بر ولایت است

زاهدان-نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: انقلاب اسلامی محملی برای ظهور و بروز قدرت واقعی مردم مبتنی بر ولایت مطلقه فقیه است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در جمع نمازگزاران زاهدانی مصلی قدس اظهار داشت: این انقلاب بزرگ بر خلاف ناخشنودی قدرت های غربی مورد تایید بسیاری از مردم و کشورهای جهان قرار دارد و مشروعیت جمهوری اسلامی ایران که برآمده از رای مردم است بر کسی پوشیده نیست و روز به روز بر قدرتش افزوده می شود.

وی افزود: امام خمینی (ره) که هدایت انقلاب اسلامی را بر عهده داشت سمبل اصلی بازیابی هویت اسلامی، ایستادگی در برابر غرب، رد استثمار ابرقدرت ها، شکل دهنده حکومت اسلامی و حامی اصول اسلامی هستند.

امام جمعه زاهدان معتقد است چشم انداز و افق آینده انقلاب اسلامی بر اساسی تعالیم اسلامی ترسیم شد و این در واقع با رویکرد طبقه حاکم در آن دوره ایران متفاوت بود.

به گفته وی، در حقیقت انقلاب اسلامی ایران، یکی از بهترین نمونه های تاریخی استفاده از قدرت مردم برای به دست گرفتن سرنوشت خود است و در نهایت این مردم ایران بودند که با رهبری امام راحل با پیروزی انقلاب تغییرات گسترده ای به وجود آورند که به نفع مردم ایران شد که پس باید همگان به این انتخاب آگاهانه در همه صحنه های به جمهوری اسلامی ایران احترام بگذارند چرا که پشتوانه مردمی عظیمی دارد.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: قدرت واقعی جمهوری اسلامی ایران در تفکر بسیجی، انقلابی، دینی، تعهد مکتبی و مذهبی است و در نتیجه سرمایه واقعی نظام در گرو این اندیشه های ناب و حفظ آن در طی ترویج آن خواهد بود.

آیت الله سلیمانی با تشریح دستاوردهای ایران در طی چند دهه اخیر ادامه داد: ایران اسلامی انرژی هسته ای را برای مقاصد نظامی درنظر نگرفته است بلکه به عنوان یک حق مسلم ملی برای بخش های مختلف از جمله طبی درمانی، کشاورزی و علمی پیش بینی کرده، که این خود خواست بارز استقلال طلبی ایرانیان خواهد بود که به هیچ عنوان حاضر نیستند از منافع خود عقب بایستند.

وی با اشاره به تفکر مهدویت بیان کرد: تفکری برگرفته از باورهای برخی مردم جهان، مبتنی بر ظهور حضرت مهدی(عج) منجی عالم بشریت است که این تفکر برخلاف تفکر غربی بر پایه صلح، آرامش و عدالت است نه جنگ و کشتار و خونریزی و این تفکر ۹۹ درصد جامعه بشری را در بر می گیرد و این تفکر به خوبی نگاه جمهوری اسلامی ایران به مسایل را نشان می دهد.

امام جمعه زاهدان اضافه کرد: این تفکر منادی آزادی، عشق، محبت و عدالت است که نمونه کوچک آن در انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) قابل مشاهده است.

آیت الله سلیمانی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه زاهدان با تبریک ۲۲ اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی(ره) گفت: نقش شهدا در پیروزی انقلاب اسلامی و تامین استقلال کشور، حیاتی و تعیین کننده بوده است و باید همواره این نقش گرامی داشته شود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: اگر خون های پاک شهدا نبود، امروز شاهد حاکمیت ارزش های دین مبین اسلام و پیروزی انقلاب اسلامی نبودیم.

وی با اشاره به جایگاه و نقش شهدا در پیشرفت و تعالی نظام جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: اقتداری که نظام جمهوری اسلامی در دنیا به آن دست یافته است، به برکت خون شهدا و در سایه رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: برای زنده نگهداشتن و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، همه باید تلاش کنند، این فرهنگ به نسل های آینده انتقال یابد و برگزاری یادواره شهدا و تکریم خانواده شهدا از جمله راه های انتقال این فرهنگ با ارزش است.

آیت الله سلیمانی تصریح کرد: شهدا که برای حفظ دین اسلام وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده اند همواره حیات جاودانه دارند و مورد لطف و عنایت حق تعالی هستند و آحاد مردم جامعه نیز اکنون مدیون خون شهیدان هستند و باید تمام توان خود را برای ادای این دین سنگین به کار گیرند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شهیدان در راه دفاع از انقلاب اسلامی و ارزش های والای این نظام مقدس، خون خود را فدا کردند و این امر غیرقابل ارزش گذاری است افزود: هم اینک وظیفه آحاد جامعه است که همواره قدر ایثار و فداکاری شهیدان و خانواده معظم آنان را بدانند و مورد تکریم و تعظیم قرار دهند.

کد N766722

وبگردی