آفتاب

پارلمان اروپا خواستار توقف حمایت از وهابیگری شد

پارلمان اروپا خواستار توقف حمایت از وهابیگری شد

پارلمان اروپا با محکوم کردن جنایات داعش در حق اقلیت‌های مذهبی، اقدامات این گروه را جنایات جنگی خواند و خواستار توقف حمایت‌ برخی شخصیت‌ها و نهادها در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس از گسترش وهابیت شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری الجزیره، پارلمان اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: تجاوزاتی که گروه تروریستی داعش در خاورمیانه به ویژه در حق مسیحیان و دیگر اقلیت‌های دینی مرتکب شده، جنایت علیه بشریت است که باید عاملان آن در دادگاه کیفری بین‌المللی محاکمه شوند.

نمایندگان پارلمان اروپای تاکید کردند که داعش همچنان به جنایات خود در حق پیروان اقلیت‌های مذهبی، روزنامه‌نگاران، اسرای جنگی و فعالان حقوق بشر ادامه می‌دهد و گاهی برخی از این جنایات به حدی وحشیانه است که قابل توصیف نیست.

این نمایندگان افزودند: این جنایات ضد حقوق بشری طبق توافقنامه رم که دادگاه کیفری بین‌المللی بر اساس آن تشکیل شده، به منزله جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است و حتی می‌تواند "کشتار جمعی" خوانده شود.

پارلمان اروپا تاکید کرد: گروه افراطی داعش عامدانه پیروان مسیحیت به ویژه آشوری‌ها و نیز دیگر اقلیت‌ها از جمله ایزدی‌ها و حتی شیعیان و اهل تسنن که با تفسیر آنان از اسلام مخالف هستند را هدف گرفته و تلاش می‌کند همه را در مناطق تحت کنترل خود نابود کند.

نمایندگان اروپایی با تاکید بر لزوم محاکمه عاملان این جنایت‌ها و ارجاع آنها به دادگاه کیفری بین‌المللی، از جنایاتی که این تروریست‌ها تاکنون در حق مسیحیان آشوری‌ ساکن سوریه و مسیحیان قبطی مصری موجود در لیبی مرتکب شده‌اند، ابراز نارضایتی و اندوه کردند.

نمایندگان پارلمان اروپا با ابراز نگرانی نسبت به فعالیت برخی شخصیت‌ها و نهادهای عمومی و خصوصی در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس که حامی تفکر وهابیت و گسترش آن هستند، خواستار توقف این حمایت‌ها شدند.

انتهای پیام

کد N766670

وبگردی