آفتاب

هافینگتن پست:‌ مردم آمریکا نامه جمهوری‌خواهان به ایران را نامناسب می‌دانند

هافینگتن پست:‌ مردم آمریکا نامه جمهوری‌خواهان به ایران را نامناسب می‌دانند

روزنامه هافینگتن پست با انتشار نتایج یک نظرسنجی گزارش داد: آمریکایی ها بر این باورند که نامه جمهوری خواهان به ایران اقدام مناسبی نبوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نوشته روزنامه هافینگتن پست نتایج یک نظرسنجی که به تازگی درباره نامه 47 سناتور جمهوری خواه با مقامات ایرانی انجام شده نشان می دهد که بسیاری از مردم آمریکا معتقدند که این نامه اقدام مناسبی نبوده است.

این سناتورهای جمهوری خواه در نامه سرگشاده خود اعلام کردند : هر توافق هسته ای با ایران می تواند توسط رئیس جمهور بعدی آمریکا نادیده گرفته شود.

به نوشته هافینگتن پست طبق این نظرسنجی نزدیک به 60 درصد آمریکایی ها درباره ماجرای این نامه اطلاعاتی داشتند که 42 درصد از آن‌ها رای به نامناسب بودن این اقدام دادند. این در حالی است که 28 درصد آن را مناسب ارزیابی کردند و باقی رای دهندگان نیز گفتند که مطمئن نیستند.

این نظر سنجی همچنین نشان می دهد مردم آمریکا در خصوص دعوت از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای سخنرانی در کنگره نظر مشابهی داشتند . 47 درصد آن‌ها گفته بودند که این سخنرانی اقدام مناسبی نیست.

نظرسنجی مذکور علاوه بر این نشان می دهد نظرات آمریکایی ها بر سر این مسئله که به چه کسی اعتماد بیشتری برای رهبری مذاکرات با ایران دارند متفاوت است. 36 درصد از آن‌ها می گویند که باراک اوباما برای انجام مذاکرات هسته‌ای با ایران اعتماد بیشتری دارند در حالی که 31 درصد معتقدند جمهوری خواهان کنگره در این مسئله قابل اعتمادتر هستند و بقیه نیز رای ممتنع در این زمینه داده اند.

انتهای پیام

کد N766666

وبگردی