آفتاب

توسعه همکاریهای علمی و مطالعاتی ایران و اردن

توسعه همکاریهای علمی و مطالعاتی ایران و اردن

در پی دیدار مدیر کل دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در امان با رییس موسسه عربی مطالعات امنیتی کشور اردن هاشمی، طرفین با امضاء تفاهم نامه بر توسعه همکاری‌های علمی، مطالعاتی و پژوهشی فیمابین تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) مصطفی ترک زهرانی، مدیر کل دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران که به دعوت موسسه عربی مطالعات امنیتی اردن در جمع پژوهشگران آن مرکز در شهر امان حضور یافت، ضمن تشریح مواضع کشورمان، به سئوالات حاضرین پاسخ داد.

در این نشست صمیمی که مجتبی فردوسی پور سفیر کشورمان نیز حضور داشت، دکتر ایمن خلیل، رییس موسسه عربی مطالعات امنیتی اردن، ضمن اشاره به قرابت فرهنگ و تاریخ دو کشور تاکید نمود که ما اشتراکات بسیاری در حوزه‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی داریم و موارد اختلافی بسیار اندک هستند. اگر ما قادریم با کشورهایی که با آنها از نظر زبان، دین، تاریخ و فرهنگ هیچ مشابهتی نداریم روابط مناسبی داشته باشیم به طریق اولی می توانیم با جمهوری اسلامی با وجود مشترکات بسیار، روابط خوبی داشته باشیم.

طرفین در این دیدار، با توجه به توانمندیهای موجود، بر لزوم تقویت همکاری‌های علمی، پژوهشی، تبادل دانشجو و همچنین انجام پروژه‌های مطالعاتی مشترک تاکید نموده و برای توسعه و تعمیق همکاریها ، تفاهم نامه مشترکی را امضا کردند.

این در حالی است که سفر اخیر ناصر جوده ، معاون نخست وزیر و وزیر امورخارجه اردن به تهران و دیدار وی با مقامات عالیرتبه، فصل نوینی را در روابط دو کشور گشوده و زمینه را برای گسترش همه جانبه روابط فراهم نموده است.

انتهای پیام

کد N766632

وبگردی