آفتاب

جریمه نقدی کومرزبانک آلمان به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران

جریمه نقدی کومرزبانک آلمان به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران

کومرز بانک آلمان پذیرفته است برای پایان دادن به تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا درباره تبادلات این بانک با کشورهای مورد تحریم آمریکا از جمله ایران، جریمه نقدی پرداخت کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات آمریکایی اعلام کردند : کومرزبانک آلمان روز پنج‌شنبه در توافقی با آمریکایی‌ها پذیرفته است برای نقض تحریم‌های این کشور علیه ایران و سودان در مجموع جریمه‌ای معادل یک میلیارد و 45 میلیون دلار پرداخت کند.

مقامات آمریکایی با اعلام این خبر گفتند که کومرزبانک که بزرگترین بانک آلمان محسوب می‌شود در سالهای 2002 تا 2008 به نمایندگی از کشورهایی که در لیست تحریم‌های آمریکا قرار دارند ازطریق سیستم بانکی این کشور نقل و انتقالات مالی انجام داده است.

به گزارش رویترز در پرونده مطرح شده علیه کومرز بانک هیچ فردی متهم نشده است اما قرار است پنج تن از مدیران اجرایی این بانک در نتیجه این تحقیقات از جمله رئیس سابق شعبه نیویورک کومرز بانک برکنار شود.

سال گذشته نیز بانک فرانسوی بی ان پی پاریباس با پذیرش اتهام خود درخصوص انجام معاملات بانکی با کشورهایی که تحت تحریم آمریکا قرار دارند به پرداخت جریمه نقدی نزدیک به 9 میلیارد دلار محکوم شد.

بر اساس این گزارش از سال 2009 تا کنون برخی بانک های بزرگ و معتبر اروپایی شامل کردیت سوئیس جریمه های سنگینی را به اتهام انتقال پول برای اشخاص حقیقی و حقوقی که در فهرست تحریم‌های آمریکا هستند پرداخت کرده‌اند.

کومرزبانک تاکنون اظهار نظری درباره پرداخت این جریمه نکرده است.

انتهای پیام

کد N766580

وبگردی