آفتاب

درگیری پلیس ضد شورش ایتالیا با دانش‌آموزان معترض

درگیری پلیس ضد شورش ایتالیا با دانش‌آموزان معترض

پلیس ضد شورش ایتالیا با دانش‌آموزانی که در میلان، دومین شهر بزرگ این کشور علیه لایحه مناقشه‌برانگیز اصلاح مدارس دست به راهپیمایی زده بودند، درگیر شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ای.پی.ای، درگیری میام دانش‌آموزان معترض و پلیس ضد شورش زمانی آغاز شد که معترضان در حال نزدیک شدن به ساختمان لومباردی، اصلی‌ترین ساختمان دولتی در میلان بودند و علیه لایحه مناقشه برانگیز اصلاح مدارس دست به راهپیمایی زدند.

از آنجاکه پلیس مسیر راهپیمایان را برای نزدیک شدن به ورودی این ساختمان مسدود کرده بود، معترضان با پرتاب تخم‌مرغ، سنگ، بمب‌های دودزا و بطری‌های حاوی رنگ به ماموران حمله‌ور شدند.

ماموران امنیتی ایتالیا نیز برای متفرق کردن معترضان به سوی آنها گاز اشک‌آور و نارنجک نوری شلیک کردند و یک دانش‌آموز 15 ساله نیز در این میان دستگیر شد.

همچنین تظاهرات مشابهی در تورین، لچه و رم، پایتخت برگزار شد و معترضان در میدان پیازا دلا ریپابلیکا تجمع کرده و بنرهایی در دست داشتند که رویشان نوشته شده بود :نسلی هستیم که عقب نمی‌نشینیم.

حدود 200 دانش‌آموز نیز در تورین به راهپیمایی پرداخته و بنرهایی را در اعتراض به این لایحه آموزشی مورد مناقشه در دست داشتند.

براساس این لایحه، ماتئو رنتزی، نخست وزیر ایتالیا به دنبال احیای سیستم مدارس از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی و ایجاد هزاران پست آموزشی و ارائه دوره‌های کارآموزی بدون دستمزد است اما مخالفان می‌گویند این لایحه تنها باعث افزایش خصوصی سازی می‌شود.

انتهای پیام

کد N766572

وبگردی