آفتاب
نماینده ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور:

مساجد باید هم جایگاه عبادت باشند و هم جایگاه سیاست

مساجد باید هم جایگاه عبادت باشند و هم جایگاه سیاست

استاد مرکز تخصصی مهدویت قم و نماینده ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور گفت: خوشبختانه کانون‌های مساجد استان همدان جزو برترین و فعال‌ترین کانون‌های مساجد کشور هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)_منطقه همدان حجت‌الاسلام "محمد صادق کفیل" پنج شنبه 21 اسفند در همایش بیست و دومین سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار کرد: مساجد کشور باید هم جایگاه عبادت باشند و هم جایگاه سیاست و خوشبختانه کانونهای مساجد کشور در جذب جوانان موفق عمل کرده اند. وی افزود: بالای 95 درصد شهیدان انقلاب و 8 سال جنگ تحمیلی، از بچه‌های مسجد بوده‌اند. زمانی آنها جنگیدند و از نظام و انقلاب و کشور دفاع کردند و حالا این وظیفه به عهده جوانان و بچه های مساجد است که در برابر جنگ نرم از کشور و دین و انقلاب دفاع کنند.

حجت الاسلام کفیل تاکید کرد: کانون های مساجد باید جوانانی دغدغه مند دین تربیت کنند و آنها را در برابر شبهه هایی که دشمنان به وسیله ماهواره و دیگر وسایل در آنها ایجاد می کنند، مقاوم سازند. بیش از 70 درصد اعتبارات فرهنگی ارشاد به کانون های مساجد و تشکل ها و موسسات قرآنی تخصیص یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز در این همایش اظهار کرد: در سال گذشته بیش از 70 درصد اعتبارات و بودجه این اداره به کانونهای مساجد و تشکلها و موسسات قرآنی تخصیص یافت.

فاضل عبادی افزود: کانون های مساجد به عنوان مراکز کاهش آسیب های اجتماعی در سراسر کشور تشکیل شده اند و در سال جاری شاهد فعالیت های بسیاری در این کانونها بودیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری شاهد روند رو به رشد کانونها چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی بوده ایم، گفت: از اهداف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، توجه ویژه به کانونهای مساجد و تشکلها و موسسات قرآنی خصوصا در مناطق محروم و دور افتاده است و فعالیت‌های خود را در راستای این هدف برنامه ریزی کرده است.

عبادی تاکید کرد: با توجه به اینکه استان همدان، دارالمومنین است بنابراین در سالی که گذشت این اداره با توجه به فرمایشات بنیانگذار انقلاب و رهنمودهای مقام معظم رهبری و همچنین سیاستهای دولت تدبیر و امید، سعی در تقویت کانونهای مساجد و تشکل های فرهنگی و قرآنی داشت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: انجام فعالیتها و برنامه ریزی مبتنی بر عقلانیت و براساس تجربیات گذشته از اهداف این اداره در سالی که گذشت بود و اجرای فعالیتها و برنامه های پر عمق و تاثیر گذار و تکیه بر تمرکزگرایی و عدالت فرهنگی و هم افزایی فرهنگی از دیگر سیاستهای این اداره در سال گذشته بود.

انتهای پیام

کد N766527

وبگردی