آفتاب

کری در مصر با پادشاه اردن، محمود عباس و سیسی دیدار می‌کند

کری در مصر با پادشاه اردن، محمود عباس و سیسی دیدار می‌کند

جان کری، وزیر خارجه آمریکا که به قاهره سفر کرده‌ است قرار است امروز (جمعه) در حاشیه کنفرانس بین‌المللی سرمایه‌گذاری اقتصادی مصر با محمود عباس و پادشاه اردن دیدار کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری اسکای‌نیوز، یکی از مسوولان وزارت خارجه آمریکا که به همراه کری به منطقه توریستی شرم‌الشیخ مصر، محل برگزاری کنفرانس مذکور رفته، گفت: وزیر امور خارجه آمریکا امروز با محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین و عبدالله دوم، پادشاه اردن دیدار و درباره بحران اقتصادی فلسطین گفت‌وگو خواهد کرد. وی گفت که واشنگتن نسبت به مساله فلسطین نگران است.

رژیم صهیونیستی از ژانویه گذشته در واکنش به پیوستن فلسطین به دادگاه کیفری بین‌المللی 127 میلوین دلار از مالیات‌های فلسطین که به تشکیلات خودگردان تعلق دارد را بلوکه کرد.

این مسوول آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، افزود: این دیدارها بخشی از گفت‌وگوهای مستمری است که ما با طرف‌های مربوط در اینجا دنبال خواهیم کرد. جان کری در مصر با عبدالفتاح السیسی نیز دیدار و گفت‌وگو خاهد کرد. جان کری سه روز در مصر خواهد ماند.

در کنفرانس بین‌المللی اقتصادی مصر که دولت قاهره تبلیغات و رایزنی‌های دیپلماتیک وسیعی را برای آن به جریان انداخته، فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیسی و صدها مسئول سیاسی و اقتصادی جهان نیز حضور خواهند داشت.

قاهره تلاش دارد با این نشست بتواند نظر دولت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی را برای بازگشت به مصر و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف این کشور جلب کند.

انتهای پیام

کد N766442

وبگردی