آفتاب

آنروا وضعیت اردوگاه یرموک دمشق را بحرانی اعلام کرد

آنروا وضعیت اردوگاه یرموک دمشق را بحرانی اعلام کرد

آژانس آنروا با اشاره به وضعیت بحرانی 18 هزار فلسطینی در اردوگاه یرموک سوریه و نیاز مبرم آنان به غذا و دارو، خواهان ارسال کمک‌های بشردوستانه به این اردوگاه شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، پییر کرینبول، مدیر آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) که زیر نظر سازمان ملل کار می‌کند با اعلام اینکه وضعیت نزدیک به 18 هزار آواره فلسطینی در اردئوگاه یرموک واقع در پایتخت سوریه بسیار وخیم است، از تمامی نهادها و کشورهای جهان دعوت کرد کمک‌های بشردوستانه خود به آوارگان را که در شرایط بسیار بدی زندگی می‌کنند و به غذا و دارو نیاز شدیدی دارند، افزایش دهند.

اردوگاه یرموک که در دمشق قرار دارد و از اواسط سال 2013 با ورود نیروهای مخالف سوری به آن و درگیری‌های شدید، در محاصره ارتش قرار گرفته است. اردوگاه یرموک پس از انتشار تصاویر کودکان فلسطینی بسیار رنجور و ساکنان این اردوگاه که به دلیل کمبود مواد غذایی و درمانی و سوء تغذیه جان خود را از دست داده‌ بودند، بیش از پیش در کانون توجه نهادهای بین‌المللی قرار گرفت.

سازمان ملل اعلام کرده که بیش از 100 تن در این اردوگاه به دلیل گرسنگی و بیماری‌های ناشی از آن و کمبود کمک‌های پزشکی جان خود را از دست داده‌اند. آنروا چندی پیش موفق شد با وجود محاصره طولانی این اردوگاه، چندین کامیون کمک‌های پزشکی و غذایی را به این اردوگاه برساند اما این کمک‌ها جوابگوی نیاز افراد حاضر در اردوگاه نیست.

انتهای پیام

کد N766413

وبگردی