آفتاب

خبرگزاری تاس:شورای امنیت بحث در‌خصوص لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را آغاز نکرده است

خبرگزاری تاس:شورای امنیت بحث در‌خصوص لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را آغاز نکرده است

خبرگزاری تاس به نقل از منابع آگاه گزارش داد: شورای امنیت سازمان ملل هنوز بحث درباره قطعنامه احتمالی در خصوص لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را آغاز نکرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، خبرگزاری تاس پس از آنکه خبرگزاری رویترز به نقل از دیپلمات ها بررسی لغو تحریم ها ایران در شورای امنیت سازمان ملل از سوی پنج کشور عضو دائم این شورا در صورت رسیدن به توافق هسته ای را خبر داد، گزارش داد:‌ شورای امنیت هنوز بحث در این باره را آغاز نکرده است.

رویترز همچنین گزارش داد: چنین اقدامی در شورای امنیت هرگونه اقدام احتمالی کنگره آمریکا برای مخالفت با توافق گروه 1+5 با ایران را بی اثر خواهد کرد.

یک دیپلمات نزدیک به مذاکره کنندگان غربی به خبرگزاری رویترز گفته بود: اگر توافق هسته ای حاصل شود ما مایلیم موضوع لغو تحریم ها را به سرعت در شورای امنیت سازمان ملل مطرح کنیم.

یک دیپلمات از یکی از کشورهای غربی مذاکره کننده با ایران در پی انتشار این خبر به خبرگزاری تاس گفت:‌ هیچ بحثی تاکنون در نیویورک ( محل استقرار سازمان ملل) درباره قطعنامه احتمالی لغو تحریم های ایران انجام نشده است.

این دیپلمات غربی ادامه داد: در حال حاضر احتمال تصویب چنین قطعنامه ای تنها در چارچوب گروه 1+5 مطرح شده است.

همچنین یک دیپلمات دیگر تاکید کرد: ‌در اصل این مذاکرات ( هسته‌ای) درباره احتمال لغو تحریم های بین المللی علیه ایران هستند و در سطح شورای امنیت سازمان ملل مطرح نشدند.

علاوه بر این یک دیپلمات از یک کشور دیگر در این باره گفت: مسئله لغو تحریم ها احتمالا پس از آنکه تهران و سازمان ملل به یک توافق بر سر برنامه هسته ای ایران برسند در شورای امنیت مطرح خواهد شد و یک قطعنامه برای حمایت از این توافق به تصویب خواهد رسید.

انتهای پیام

کد N766376

وبگردی