آفتاب

اولین یگان نظامی مسیحیان عراق برای نبرد با داعش تشکیل شد

اولین یگان نظامی مسیحیان عراق برای نبرد با داعش تشکیل شد

اولین یگان نظامی مسیحیان عراق در شمال این کشور تشکیل شد و قرار است به زودی دفاع از مناطق مسیحی‌نشین آزاد شده از دست داعش را بر عهده بگیرد. این یگان با کمک پیشمرگ‌های کرد تجهیز شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، نیروهای پیشمرگ کرد با برگزاری جشنی اعلام کردند که اولین یگان نظامی متشکل از مبارازن مسیحی داوطلب با اتمام دوره آموزش خود به زودی برای نبرد با داعش و بازپس‌گیری مناطق مسیحی‌نشین شمال عراق اعزام خواهد شد.

مناطق مسیحی نشین نزدیک مرز عراق و سوریه روز پنجشنبه شاهد برگزاری رژه نظامی اعضای این یگان با حضور مقامات کرد و آشوری‌های مسیحی بود. تعداد زیادی از مسیحیان عراق در اقلیم کردستان ساکن هستند و از جایگاه بسیار خوبی در مناطق کردنشین شمال عراق برخوردار هستند.

طبق اظهارات فرمانده این پایگاه، در این دوره که 600 مبارزه مسیحی ساکن نینوا شرکت کردند، تمرین‌های جسمانی و آموزش‌های نظامی از جمله کار با سلاح‌ها و خودروهای نظامی مختلف آموزش داده شد.

وی اظهار داشت: تمام کسانی که در این دوره شرکت کردند داوطلبانی بودند که برای دفاع از مناطق محل زندگی‌شان و آزادسازی آنها از چنگال داعش و حمایت از آنها در این دوره حضور یافتند.

یگان جدید مسیحیان عراق زیر نظر نیروهای "گارد دشت نینوا" فعالیت خواهند کرد. این گارد در سال 2004 و پیش از به وجود آمدن داعش با بودجه مالی و کمک‌های تسلیحاتی اقلیم کردستان عراق برای حمایت از کلیساهای مناطق مسیحی‌نشین اقلیم کردستان، تشکیل شد.

انتهای پیام

کد N766368

وبگردی