آفتاب
بازتاب واکنش رهبرانقلاب به نامه سناتورهای آمریکا/

هشدار رهبر به غرب «متقلب»/ آمریکا از فروپاشی داخلی رنج می‌برد

هشدار رهبر به غرب «متقلب»/ آمریکا از فروپاشی داخلی رنج می‌برد

رسانه های غربی در بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب به نامه سناتورهای آمریکایی گزارش دادند که آیت الله علی خامنه ای درباره اقدامات «فریبکارانه» غرب هشدار داده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری فرانسه در گزارشی با اشاره به واکنش رهبر معظم ایران به نامه جمهوریخواهان به رهبران تهران پیش از توافق هسته ای با ایران نوشت که آیت الله علی خامنه ای درباره اقدامات «فریبکارانه» غرب هشدار داد.

رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری ضمن ابراز نگرانی درباره حیله‌ گری، خدعه و خنجر از پشت زدن طرف مقابل در مذاکرات هسته ای تاکید کردند که اتهامات در زمینه تروریسم علیه ایران مضحک، سخیف و مشمئزکننده است‬‌.

ایشان با اشاره به تند و خشن تر شدن لحن آمریکا با نزدیک شدن به زمان پایان مذاکرات هسته ای ایران یادآور شدند که این جزء شگردها و حیله های طرف آمریکایی بوده و نامه سناتورهای آمریکا نشانه فروپاشی اخلاق سیاسی در نظام ایالات متحده است و طبق قوانین بین الملل، حکومت ها با تغییر دولت نقض تعهد نمی کنند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، آیت الله علی خامنه ای رهبر انقلاب روز پنجشنبه ضمن هشدار به قدرت های جهانی این نامه را نشانه ای از فروپاشی داخلی آمریکا تنها چند روز قبل از مذاکرات جدید هسته ای خواندند.

ام اس ان بی سی نیز در بازتاب واکنش رهبرانقلاب به نامه سناتورهای آمریکا نوشت که آیت الله علی خامنه ای نامه جمهوریخواهان را نشانه ای از فروپاشی اخلاق سیاسی در نظام آمریکا توصیف کردند.

روزنامه آمریکایی بوستون گلوب نیز در گزارشی نوشت که آیت الله علی خامنه ای نامه جمهوریخواهان را در زمینه توافق هسته ای و اینکه رئیس جمهوری بعدی آمریکا حق لغو هرگونه توافق را با ایران دارد، به سخره گرفتند.

این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت پاسخ تند رهبر معظم انقلاب به نامه جمهوریخواهان نشان دهنده ازهم پاشیدگی نظام آمریکا و فروپاشی اخلاق سیاسی در این کشور است.

بوستون گلوب در ادامه به نقل از رهبر معظم انقلاب نوشت تمام کشورها طبق قوانین نظام بین الملل به تعهدات خود حتی پس از تغییر دولت پایبند بوده اما سناتورهای آمریکایی رسما اعلام کردند که این تعهدات در پایان دوره ریاست جمهوری باراک اوباما پوچ و توخالی بوده که این موضوع نشان دهنده زوال اخلاق سیاسی در آمریکا است.

واشنگتن پست نیز در گزارشی تحت عنوان «رسوایی واقعی نامه سناتورهای جمهوریخواه به ایران» نوشت این یک مانور در سیاست خارجی آمریکا در بحبوحه مذاکرات هسته ای با ایران بوده و در این بازه زمانی این لحن جمهوریخواهان سوالاتی را در زمینه ظرفیت جمهوریخواهان برای اداره حکومت آتی آمریکا مطرح می کند.

روزنامه های انگلیسی زبان از جمله ایندپیندنت، دیلی اکسپرس، تایمز، دیلی تلگراف، فایننشال تایمز، آبزرور، دیلی میل و گاردین فروپاشی اخلاق سیاسی را در آمریکا تیتر کرده و گزارش دادند که نامه سناتورها به رهبران ایران فراتر از مرزهای موجود بود.

کد N766362

وبگردی