آفتاب

انتقاد سازمان ملل از نقش قدرت های غربی در تشدید بحران سوریه

انتقاد سازمان ملل از نقش قدرت های غربی در تشدید بحران سوریه

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت قدرت های غربی به جای پایان دادن به بحران در سوریه، منافعشان در این کشور را در اولویت قرار داده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل از نقش کشورهای غربی در تشدید بحران و درگیری در سوریه به شدت انتقاد کرد. وی در گفتگو با شبکه بی بی سی این قدرت ها را به کوتاهی در قبال قربانیان جنگ سوریه متهم کرد.

این در حالی است که نهادهای امدادرسانی سوریه اخیرا با انتشار گزارشی اعلام کرده اند تلاش سازمان ملل برای حمایت از مردم این کشور شکست خورده و شورای امنیت سازمان ملل نیز در اجرای قطعنامه های خود ناموفق بوده است. طبق گزارشی که ۲۱ نهاد فعال در سوریه از جمله آکسفام تهیه کرده اند سال گذشته میلادی از زمان آغاز بحران در سوریه، بدترین سال برای غیرنظامیان بوده است.

طبق گزارش های سازمان های امدادگر هم اکنون بیش از ۵.۵ میلیون کودک در سوریه نیاز به کمک دارند که نشان دهنده رشد ۳۱ درصدی در این زمینه است.

سخنان دوجاریک در حالی در واکنش به انتشار این گزارش بیان می شود که مداخله کشورهای غربی و حمایت آنها از تروریست ها در سوریه موجب گسترش بحران از این کشور به عراق و دیگر کشورهای منطقه شده است.

کد N766292

وبگردی