آفتاب

پوتین کجاست؟!

پوتین کجاست؟!

رئیس‌جمهوری روسیه کجاست؟ کاخ کرملین مجبور شد که در بحبوحه افزایش فشارها تاکید کند که حال رهبر این کشور خوب است و با این کار تلاش کرد تا به شایعات آن‌لاینی که طی یک‌ هفته غیبت ولادیمیر پوتین بر سر زبان‌ها افتاده، پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آخرین باری که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در انظار عمومی دیده شد مربوط به پنجم مارس است که وی با ماتئو رنتزی، نخست‌وزیر ایتالیا دیدار کرد و پس از آن وی سفرش به قزاقستان را به تعویق انداخت و همین امر روس‌ها را کنجکاو کرده است تا بدانند رهبر همه‌جا حاضر، کجاست.

پوتین 62 ساله که تصویری جدی از خود در جهان به تصویر می‌کشد، روحیاتی دارد که به وی اجازه نمی‌دهد مدت زمان طولانی خاموش باشد و در انظار عمومی ظاهر نشود. دیمیتری پسکوف، سخنگوی پوتین روز پنجشنبه گفت: نیازی به نگرانی نیست. قطعا حال پوتین خوب است.

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین نشست امضای توافق اتحاد با رهبر منطقه جدایی‌طلب اوستیای جنوبی را به تعویق انداخت و در جلسه آژانس امنیتی اف.اس.بی (FSB) نیز حاضر نشد.

سخنگوی پوتین گفت که توافقنامه مذکور با اوستیای جنوبی احتمالا هفته آتی به امضا می‌رسد و اصلا قرار نبوده است که وی در نشست اف.اس.بی حاضر شود. وی تاکید کرد که پوتین مشغول بحران اقتصادی روسیه است و نشست‌های فشرده‌ای را برگزار می‌کند که همه‌ی آنها علنی نیست.

این مقام ارشد روسیه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا پوتین صحیح و سالم است، با خنده گفت "قطعا همین طور است" اما با این حال وی درباره اینکه رئیس‌جمهوری روسیه چه زمانی می‌خواهد سخنرانی تلویزیونی داشته باشد، پاسخی نداد.

پسکوف در ادامه با خبرنگاران مزاح کرد و گفت: به محض اینکه آفتاب طلوع می‌کند و بوی بهار به مشام می‌رسد، مردم دچار توهم و هذیان می‌شوند!

پیش از این وب‌سایت خبری آر.بی.کی درباره فیلمی که از دیدار پوتین با فرمانداران منطقه‌ای و زنان در روز جهانی زن به نمایش درآمده بود، گزارش تهیه کرد و گفت که این برنامه از پیش ضبط شده بود و مربوط به چندین روز قبل می‌شد؛ ادعایی که پسکوف رد کرد.

آخرین باری که شایعاتی مربوط به مرد قدرتمند روسیه بر سر زبان‌ها افتاد، زمانی بود که وی شماری از سفرهای خارجی خود را در سال 2012 لغو کرد و پس از آن که دیده شد، لنگ می‌زد. اتفاقی که به گفته کرملین به دلیل مصدومیت ورزشی بوده است.

انتهای پیام

کد N766267

وبگردی