آفتاب

نخست‌وزیر سابق ژاپن: توکیو رفراندوم کریمه را به رسمیت بشناسد

نخست‌وزیر سابق ژاپن: توکیو رفراندوم کریمه را به رسمیت بشناسد

نخست وزیر سابق ژاپن در دیدار با رهبری شبه جزیره کریمه گفت: توکیو باید تصمیم مستقلی را برای لغو تحریم‌های اعمال شده علیه مسکو اتخاذ کرده و نتایج رفراندوم کریمه برای الحاق به روسیه را به رسمیت بشناسد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یوکیو هاتویاما، نخست وزیر سابق ژاپن تاکید کرد: مقامات توکیو به هنگام انتخاب رویکرد سیاست خارجه از آمریکا پیروی می‌کنند. تصمیم توکیو برای پیوستن به کشورهایی که روسیه را تحریم کردند، درست نبود.

وی افزود: من معتقدم در حال حاضر ژاپن باید از خواب بیدار شده و با واقعیت مواجه شود. اجازه دهید دیگر کشورها به سیاست‌های خودشان برای اعمال تحریم علیه روسیه ادامه دهند اما توکیو باید به صورت مستقل این سیاست را رها کند.

این نخست وزیر سابق ژاپن گفت: به خاطر تصمیم توکیو برای پیوستن به کشورهایی که تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کردند سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به توکیو لغو و مذاکرات در رابطه با مجمع الجزایر کوریل متوقف شد.

وی افزود: ژاپن به عنوان یک کشور دموکرات باید از رفراندوم کریمه در مارس سال 2014 میلادی استقبال کند اما به خاطر پوشش‌های یک جانبه رسانه‌ها بسیاری از مردم ژاپن همچنان از وضعیت واقعی در کریمه و میزان کارهای صورت گرفته در این منطقه طی سال گذشته میلادی بی‌اطلاع هستند.

هاتویاما گفت: در جریان سفرم به کریمه شاهد یکپارچگی مردم نسبت به الحاق این شبه جزیره به روسیه بوده‌ام. من معتقدم این نشانه‌ها بیانگر درست بودن این تصمیم برگزاری رفراندوم بوده است.

انتهای پیام

کد N765943

وبگردی