آفتاب

واشنگتن پست: نامه کذایی باعث مشهور شدن یک جوان شد

واشنگتن پست: نامه کذایی باعث مشهور شدن یک جوان شد

واحد مرکزی خبر نوشت:

واشنگتن پست نوشت: نامه جمهوری خواهان به ایران هر نتیجه ای که داشته باشد، برای تام کاتن سناتور جوان پیروزی بزرگی برای شناخته شدنش بود.

پایگاه اینترنتی این روزنامه آمریکایی در مطلبی به قلم پل والدمن نوشت: اکنون تعداد زیادی از آمریکایی ها از جمله برخی از جمهوری خواهان معتقدند بازی ایران تام کاتن سناتور جمهوری خواه ایده وحشتناکی است. اعتقاد بر این است که چهل و شش سناتور جمهوری خواه دیگرکه نامه کاتن را برای دولت ایران امضا کردند، در اصل تلاش کردند در مذاکرات هسته ای ایران کارشکنی کنند و درباره عواقب و دیگر موضوعات مربوط به آن فکر نکرده بودند. آنها اکنون آرزو دارند، پیش از ارسال این نامه همه جوانب موضوع را بررسی می کردند. این اقدام جمهوری خواها ن نه تنها با انتقاد شدید کاخ سفید و لیبرال ها مواجه شد، بلکه تحلیلگران میانه رو و کارشناسان سیاست خارجی نیز معتقدند این اقدام آنها به تندروها و حتی برخی از محافظه کاران ایران که درباره توافق هسته ای نگران بودند، کمک کرده است. اکنون دموکرات های جنگ طلب راحت تر از گذشته می توانند با باراک اوباما برای حل این موضوع مهم همکاری کنند.

همه معتقدند این اقدام جمهوری خواهان یک شکست کامل است. اما خود تام کاتن می گوید« این نامه تاثیرات بسیاری دارد.»

شاید به این علت که اکنون نام تام کاتن بر لبان بسیاری است و به طور قطع از وی تقاضاهای بیشتری برای مصاحبه تلویزیونی می شود که حتی ممکن است بیشتر از چیزی باشد که وی آرزوی آن را داشته است. علاوه بر این، کاتن نشان داد که یک سناتور که فقط چند ماه روی کار آمده است، می تواند با اندک ابتکارعمل و خلاقیتی به کارهای مهم دست بزند. هر چقدر انتقادها از وی بیشتر باشد، وی از نظر تی پارتی قهرمان تر جلوه خواهد کرد.

باید خاطرنشان کرد که در ایالت آرکانزاس لایحه ای ارائه شده است که بر اساس آن کاتن می تواند در سال 2020 هم برای عضویت در سنا نامزد شود و هم انتخابات ریاست جمهوری.

این روزنامه در ادامه با اشاره به پیشینه کاتن و موضع گیری هایش در موضوعات مختلف نوشت، در رقابت های انتخابات 2014 وی به رای دهندگان گفت دولت اسلامی با گروه های قاچاق مواد مخدر در مکزیک همکاری دارد و به زودی به آرکانزاس حمله خواهد کرد. در واقع وی موضع گیری های جنون امیزی در مسائل مختلف دارد. اکنون به نظر می رسد کاتن آماده است تا به جیم دمینت -سناتور از ایالت کارولینای جنوبی-دیگری تبدیل شود. دمینت در دوره حضورش در کنگره رهبر جناح راست جمهوری خواهان شد و اغلب تلاش می کرد رهبری حزبش را کم رنگ کند و حتی گاهی به طور مستقیم با آن مخالفت می کرد. به عنوان مثال وی از تلاش های تی پارتی برای شکست دادن هم حزبی هایش در رقابت های اولیه انتخاباتی حمایت کرد. زمانی که وی کنگره را ترک کرد، رئیس بنیاد هریتیج شد و خیلی زود آن جا را مکانی برای تندروها کرد.

مایکل بچمن سناتور جمهوری خواه معتقد است حتی اگر کاتن بخواهد از رویه دمینت پیروی کند، آغاز خوبی نداشته است. همیشه فضای مناسبی برای سیاستمداران وجود دارد تا اعتقادات خود را مطرح کنند، اما اگر قصد داشته باشند دیدگاه خود را مطرح کنند باید تاثیرگذاری واقعی نیز داشته باشند. کاتن از طریق نامه به دولت ایران توانست اکثر همکارانش را با مسیر اشتباهی که انتخاب کرده بود، همراه سازد و به عبارت دیگر در این ماموریت پیروز شد هرچند این ماموریت شکست بزرگی برای جمهوری خواهان بود. این احتمال که وی بخواهد این مسیر را ادامه دهد و این که حتی سناتورهای دیگر جمهوری خواه نیز بخواهند این رویه را ادامه دهند، شگفت آور نخواهد بود.

 

23503

کد N765624

وبگردی