آفتاب
نماینده مردم خرم‎آباد و چگنی

ساماندهی اشتغال جوانان نیازمند تقویت تولید داخلی است

ساماندهی اشتغال جوانان نیازمند تقویت تولید داخلی است

نماینده مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: برای ساماندهی اشتغال جوانان باید تولید داخلی تقویت شود.

نماینده مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: برای ساماندهی اشتغال جوانان باید تولید داخلی تقویت شود.

ابراهیم آقامحمدی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، افزود: در حوزه اشتغال خوب عمل نکردیم در حالی که در حوزه‎های مختلف آب، راه، پروژه‎های عمرانی کارهای خوبی در کشور انجام شده ولی کار اساسی برای اشتغال انجام نشده و نمره قابل قبولی نداشتیم.

وی ادامه داد: مجموعه دست‎اندرکاران که می‎خواهند شغل ایجاد کنند مخصوصاً قوه مجریه که متولی بودجه اشتغال است باید به کمک مجلس بیاید و اشتغال جوانان را ساماندهی و برای آنان شغل ایجاد کند.

وی گفت: متأسفانه هدف‌مان را روی واردات گذاشته‌ایم و نه تنها نتوانستیم در این راستا شغل ایجاد کنیم بلکه منجر به ایجاد دلالی شدیم. به امر تولید کم‎توجهی شده است در حالی که اجناس و تولیدات ایران در کشورهای خارجی می‎تواند متقاضی داشته باشد، باید به اندازه کافی در حوزه پوشاک، مرکبات و صنعت تولید داشته باشیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر این‌که «باید به تولید داخلی توجه ویژه شود و برنامه‎ریزی برای اشتغال جوانان کنیم» اظهار کرد: متأسفانه برای اشتغال جوانان کاری نکردیم و در هیچ دولتی اتاق فکری برای این مهم در نظر نگرفتیم. دغدغه اصلی ما اشتغال است و دولت باید برنامه‎ریزی اساسی برای حل بحث بیکاری جوانان داشته باشد و تنها به شعار اکتفا نکند.

وی تأکید کرد: باید از تدبیر صاحب‎نظران اقتصادی در حل معضلات اقتصادی کمک بگیریم.

وی با انتقاد از این‌که «در حال حاضر کل سازمان‎ها مجوزی برای جذب نیرو ندارند اما در عین حال مدیران دستگاه‎های اجرایی به صورت غیررسمی اقدام به استخدام افراد می‎کنند» اظهار کرد: این استخدام‎های غیررسمی در حالیست که مدیریت منابع انسانی ریاست جمهوری مجوز اشتغال نداده اما این افراد اقدام به جذب نیرو می‎کنند.

انتهای پیام

کد N765565

وبگردی