آفتاب

امیرولی‌وند: به تقاضای عراق برای تبادل دانشجو پاسخ مثبت داده‌ایم

امیرولی‌وند: به تقاضای عراق برای تبادل دانشجو پاسخ مثبت داده‌ایم

رئیس دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ما کلیه وقایع نظامی و جنگ‌ها را به ویژه در حوزه‌ی کشورهای همسایه رصد می‌کنیم.

رئیس دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ما کلیه وقایع نظامی و جنگ‌ها را به ویژه در حوزه‌ی کشورهای همسایه رصد می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسنا، امیر حسین ولی‌وند در دیدار با هیات نظامی عالی رتبه‌ از دانشگاه جنگ دریایی ارتش پاکستان که صبح امروز در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) برگزار شد، اظهار کرد:‌ ما جنگ‌های منطقه را تحت عنوان جنگ‌های ناهمتاز به دانشجویان خود آموزش می‌دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در برنامه ما بازدید دانشجویان دانشگاه دافوس از کشورهای دوست وجود دارد، افزود:‌ ما آمادگی پذیرش دانشچو از هر کشوری که با ما پیمان دفاعی داشته باشد را داریم. ما به دنبال ایجاد گروه آموزشی در دانشگاه دافوس زبان انگلیسی بوده و منتظر دریافت مجوز برای پذیرش دانشجوی خارجی هستیم. البته پذیرش دانشجو از سوی ما هیچ ربطی به مذهب دانشجویان ندارد ما با هر کشوری که پیمان دفاعی داشته و آنها را دوست خود می‌دانیم به تبادل دانشجو می‌پردازیم.

امیر ولی‌وند در ادامه افزود: ما به چین و روسیه دانشجو فرستاده و آماده پذیرش دانشجو از این کشورها هستیم. عراق هم از ما تقاضای تبادل دانشجو داشته و ما هم به این تقاضا جواب مثبت داده‌ایم.

رئیس دانشگاه دافوس ارتش همچنین درباره‌ی نقش نیروی دریایی کشورمان نیز گفت: از 10 الی 15 سال قبل بر اساس تدابیر رهبری، نیروی دریایی از حصار خود بر خلیج فارس بیرون آمدن و ما اکنون چند پایگاه دریایی در دریای عمان و حاشیه اقیانوس هند ایجاد کردیم.

ما در این منطقه سه پایگاه دریایی بزرگ داشته و رزمایش دو ماه قبل ما هم در یکی از این پایگاهها برگزار شد. استراتژی ما از زمین به دریا ، در حال تغییر است. در همین راستا ما ارتباطات دریایی بسیار خوبی با عمان ، پاکستان و سریلانکا داریم.

به گزارش ایسنا، در ادامه دریادار متین الرحمن سرپرست هیات نظام پاکستان نیز با اشاره به این که بازدیدهای این هیات نظامی از دانشگاهها و مراکز نظامی ایران بسیار مفید بوده است خاطر نشان کرد:‌ این بازدید می‌تواند در ارتقای سطح روابط ایران و پاکستان موثر باشد. ایران برای پاکستان یک همسایه‌ی قدرتمند محسوب می‌شود و این دو کشور در زمینه‌ی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی ارتباط خوبی با هم دارند.

وی در پایان با اشاره به نحوه آموزش دانشجویان در دانشگاه جنگ پاکستان گفت: در دانشگاه دافوس ارتش ایران دروس نظامی با کیفیت بالایی آموزش داده می‌شود. پاکستان تمام تلاش خود را برای افزایش تعاملات نظامی با ایران به کار می‌گیردزیرا ما برای کشور ایران اهمیت زیادی قائلیم.

انتهای پیام

کد N765564

وبگردی