آفتاب

درگیری میان قبایل و عشایر عراقی و اعضای داعش در حویجه/پیشروی سریع ارتش در مرکز تکریت

درگیری میان قبایل و عشایر عراقی و اعضای داعش در حویجه/پیشروی سریع ارتش در مرکز تکریت

به دنبال کنترل ارتش و نیروهای مردمی عراق در بخش‌های شمالی و شمال غربی شهر تکریت و آزادسازی مناطق زیادی از این شهر منابع عراقی اعلام کردند که ارتش به مرکز شهر نیز پیشروی کرده اما کنترل مرکز شهر نیاز به وقت بیشتری دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، نیروهای عراقی که با کمک داوطلبان مردمی کنترل مناطق زیادی را در شهر تکریت مرکز استان صلاح الدین در دست گرفته‌اند همچنان به پیشروی‌های خود ادامه داده و حدود 600 متر با مرکز تکریت فاصله دارند. اما کنترل کامل مرکز این شهر نیاز به زمان بیشتری دارد. چرا که داعش تمامی مسیرها و منازل را بمب گذاری کرده است.

مسئول اطلاع رسانی وزارت دفاع عراق نیز اعلام کرد که عشایر تکریت نیز به نیروهای عراقی و داوطلبان مردمی برای بازپس گیری شهر تکریت کمک کردند.

منابع نظامی و همچنین رائد جبوری، استاندار صلاح الدین اعلام کردند که نیروهای عراقی کنترل بخش‌هایی از منطقه القادسیه در شمال شهر تکریت را در دست گرفته و همچنین به سمت جنوب و غرب تکریت نیز پیشروی کردند.

همچنین درگیری‌هایی میان نیروهای عراقی و اعضای داعش در مناطق این شهر رخ داد و این نیروها با مقاومت شدید اعضای داعش مواجه شدند که مانع پیشروی آنها به سمت مرکز شهر شد.

نیروهای عراقی و داوطلب مردمی حدود 20 تا 30 هزار تن بودند که نیروهای هوایی عراق نیز از آنها حمایت به عمل می‌آوردند.

از سوی دیگر نیروهای عشایر عراق پایگاه‌های داعش را با خمپاره در شهرک حویجه در جنوب کرکوک هدف قرار دادند که موجب درگیری‌های شدیدی میان آنها شد.

یکی از جنگنده‌های ائتلاف نیز ساختمان شهرداری حویجه را که افراد مسلح داعش از آن به عنوان مقری برای خود استفاده می‌کردند هدف قرار داد.

به گزارش منابع محلی تمامی اعضای داعش که در داخل این ساختمان بودند کشته شدند.

در رمادی مرکز استان الانبار نیز داعش حمله‌ای را از طریق 17 خودروی بمب گذاری شده تمامی محورها به این شهر انجام داد که موجب کشته شدن 10 تن از نیروهای عراقی و زخمی شدن 30 تن دیگر شد.

به گفته فالح العیساوی، معاون رئیس استان الانبار اعلام کرد که حمله به رمادی یکی از شدیدترین حمله‌ها بوده اما نیروهای عراقی کنترل اوضاع را در دست گرفتند.

در محور مخمور در جنوب غرب نینوا نیز درگیری‌های شدیدی میان پیشمرگ‌ها با اعضای داعش رخ داد و نیروهای پیشمرگ حمله آنها را ناکام گذاشتند. در این حمله 20 تن از اعضای داعش کشته شدند.

نیروهای پیشمرگ همچنین حمله داعش به سنجار در قلب موصل را ناکام گذاشتند.

به گزارش منابع درگیری‌های شدیدی میان اعضای داعش و نیروهای عراقی در منطقه الحوز خیابان المستودع و خیابان عشرین، در رمادی رخ داد و اعضای داعش مقر مبارزه با تروریسم و فرماندهی عملیات الانبار و مقر شورای محلی را هدف قرار دادند که موجب اعلام منع آمد و شد در این شهر شد. حملات دیگر نیز خارج از شهر رمادی رخ داد.

برخی منابع نیز اعلام کردند که داعش کنترل تمامی روستاها و مناطق شهر الکرمه در شرق فلوجه را پس از درگیری‌های شدید با نیروهای دولتی و داوطلبان مردمی در دست گرفتند.

انتهای پیام

کد N765402

وبگردی