آفتاب

جان کری از طرح جدید اوباما برای مقابله با داعش خبر داد

جان کری از طرح جدید اوباما برای مقابله با داعش خبر داد

ایسنا نوشت:

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد، طرح پیشنهادی اوباما برای استفاده از نیروهای نظامی علیه داعش شامل محدودیت جغرافیایی نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا که در کمیته امور خارجی سنای آمریکا سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد که طرح پیشنهادی اوباما برای مقابله با داعش با استفاده از نیروهای نظامی محدودیت جغرافیایی ندارد.

وی در توضیح علت این مساله خاطرنشان کرد: عدم وجود محدودیت‌های جغرافیایی این است که نمی‌خواهیم این پیام به اشتباه به داعش ابلاغ شود که آن‌ها جایگاهی امن در برخی مناطق خواهند داشت.

طرح پیشنهادی اوباما به گفته رییس دستگاه دیپلماسی آمریکا اجازه می دهد که تمامی نیروهای وابسته به داعش در هر مکانی که داعش در آن با آمریکا و شرکایش می‌جنگد، مورد هدف قرار گیرند.

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد که اوباما هم‌اکنون اجازه کامل اقدام علیه داعش را دارد اما حمایت کنگره از این مساله جای تردیدی باقی نمی‌گذارد که آمریکایی‌ها در امر مقابله با داعش یکپارچه هستند.

وی گفت: تایید این طرح پیشنهادی، دوستان و شرکای‌مان در خاورمیانه را تشویق می‌کند و به اعضای ائتلاف مقابله با داعش انرژی می‌بخشد.

5252

کد N765387

وبگردی