آفتاب

ابراز نگرانی بایدن از نقض آتش‌بس در شرق اوکراین

ابراز نگرانی بایدن از نقض آتش‌بس در شرق اوکراین

کاخ سفید اعلام کرد، معاون اول رییس‌جمهوری آمریکا و رییس‌جمهوری اوکراین درباره چگونگی اعطای کمک‌های غیرنظامی به کی‌یف گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، جو بایدن، معاون اول رییس‌جمهوری آمریکا در تماسی تلفنی با پترو پوروشنکو،‌ رییس‌جمهوری اوکراین با وی در خصوص وضعیت شرق اوکراین و اعطای کمک‌های غیرنظامی امنیتی آمریکا به کی‌یف گفت‌وگو کرد.

اعمال تحریم‌های جدید علیه جدایی‌طلبان تحت حمایت روسیه و حامیان آن‌ها از دیگر محورهای گفت‌وگوی تلفنی رییس‌جمهوری اوکراین و معاون اول رییس‌جمهوری آمریکا بود.

بر اساس بیانیه‌ای که از سوی کاخ سفید صادر شد، بایدن در این گفت‌وگو همچنین به ابراز نگرانی نسبت به نقض آتش‌بس در منطقه پرداخت و گفت: نقض پیاپی آتش‌بس توسط جدایی‌طلبان و مخالفت آن‌ها با حضور ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا امری نگران‌کننده است.

در همین حال، روسای‌جمهوری فرانسه و اوکراین درباره استقرار نیروهای صلحبان در شرق این کشور توافق کردند. فرانسوا اولاند و پترو پوروشنکو در تماس تلفنی بر لزوم استقرار نیروهای حافظ صلح در شرق اوکراین تأکید کردند.

اولاند و پروشنکو در این تماس تلفنی همچنین درباره تقویت فعالیت هیأت سازمان امنیت و همکاری اروپا در اوکراین به توافق رسیدند.

انتهای پیام

کد N765308

وبگردی