آفتاب

اوکراین، محور گفت‌وگوی لاوروف و اشتاین‌مایر

اوکراین، محور گفت‌وگوی لاوروف و اشتاین‌مایر

وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی رییس دستگاه دیپلماسی این کشور با همتای آلمانی خود با محوریت وضعیت اوکراین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس این بیانیه، سرگئی لاوروف، وزیر امورخارجه روسیه و فرانک والتر اشتاین‌مایر، همتای آلمانی وی اعلام کردند که به رغم پیشرفت‌ها در اجرای توافق‌های مینسک، وضعیت اوکراین همچنان پرتنش است.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است، لاوروف و اشتاین‌مایر در گفت‌وگوی تلفنی خود درباره وضعیت کنونی اوکراین رایزنی کردند.

آن‌ها خاطرنشان کردند که خروج کامل تسلیحات سنگین از مناطق درگیری و نظارت بر اجرای آتش‌بس توسط هر دو سوی درگیری‌ها امری حائز اهمیت و ضروری است.

لاوروف و اشتاین‌مایر در این گفت‌وگوی تلفنی به تبادل نظر درباره اقدامات آتی در قبال وضعیت اوکراین پرداختند.

از سوی دیگر، شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد، وزیر خارجه روسیه اعلام کرده که کشورش حق دارد سلاح‌های هسته‌ای در شبه‌جزیره کریمه مستقر کند.

وی افزود: امیدواریم شرکای غربی ما در ارتباط با مسأله الحاق کریمه به روسیه همان رویکردی را اتخاذ کنند که نسبت به اتفاقات دوره اخیر در پیش گرفتند؛ اتفاقاتی همچون بمباران یکی از کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا توسط اعضای دیگر، اعلام استقلال یک‌جانبه کوزوو بدون برگزاری همهپرسی، حمله به عراق با ادعاهای دروغین و سوء استفاده از اختیارات شورای امنیت سازمان ملل در لیبی .

انتهای پیام

کد N765306

وبگردی