آفتاب

کری: کنگره نمی‌تواند توافق احتمالی ایران و آمریکا را تغییر دهد

کری: کنگره نمی‌تواند توافق احتمالی ایران و آمریکا را تغییر دهد

وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید نامه 47 سناتور کنگره به ایران، نمی‌تواند تغییری در توافق احتمالی در مذاکرات هسته‌ای ایجاد کند.

به گزارش ایسناد به نقل از رویترز، در واکنش به نامه هشدارآمیز 47 سناتور کنگره آمریکا به ایران، جان کری وزیر امور خارجه ایالات متحده گفت که این نامه از نظر او " فوق العاده باورنکردنی" است. او گفت که این نامه نمی‌تواند تغییری در توافق احتمالی بین ایران و آمریکا ایجاد کند.

کری گفت: این کاملا اشتباه است که گفته شود کنگره می‌تواند هر زمان که خواست جلوی توافقات را بگیرد. شما حق ندارید تا مانعی بر سر توافقی باشید که بین سران کشورها به وجود می آید.

همچنین به گزارش بی. بی. سی، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: در طول ۲۹ سالی که در مجلس سنا بوده‌ام، هرگز چیزی مانند این را نشنیده‌ام. این نامه، بیش از دو قرن سابقه سیاست خارجی آمریکا را نادیده می‌گیرد.

کری نامه 47 سناتور آمریکایی را مخدوش کننده اعتبار "هزاران موافقتنامه" امضا شده میان دولت آمریکا و دولت‌های دیگر در سرتاسر جهان دانسته است.

او گفته است که اقدام این سناتورها "اعتماد متحدان آمریکا در جهان را به خطر انداخته" و این پیام را به کشورهای دیگر می‌دهد که برای دستیابی به هر توافقی با آمریکا باید با تمامی نمایندگان کنگره گفت‌وگو کنند.

انتهای پیام
کد N765299

وبگردی