آفتاب

انشقاق در کنگره امریکا پس از نامه 47 سناتور

انشقاق در کنگره امریکا پس از نامه 47 سناتور

دو تن از سناتورهای آمریکایی برای محکوم کردن تلاش‌های سیاسی که در هفته اخیر با هدف کارشکنی در مذاکرات هسته‌ای ایران توسط برخی از سناتورهای جمهوری خواه انجام شده، در صحن کنگره سخنرانی کردند.

به گزارش ایسنا ‌و به نقل از پایگاه خبری هیل، سناتور تیم کین و سناتور آنگوس کینگ، امروز در انتقاد از تلاش‌های اخیر انجام شده شامل نامه 47 سناتور آمریکایی به مقامات ایران، با حضور در صحن علی کنگره اظهار کردند که "بازی‌های سیاسی و نسنجیده کنگره که توسط سناتور تام کاتن و سناتور میچ مک کانل کلید خورد، باعث ایجاد شک و بی اعتمادی آن‌ها به توانایی کنگره در ارزیابی توافق هسته‌ای با ایران شده است."

به نوشته این پایگاه خبری "با وجود تلاش‌های گسترده همکاران آنها در کنگره برای کارشکنی در مذاکرات هسته‌ای ایران، کین و کینگ نشان دادند که از دستیابی به یک توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کنند.

اتفاقات یک هفته اخیر کنگره یک موضوع را روشن کرده است و آن هم اینکه جریانی در کنگره وجود دارد که مصمم است تا هرگونه توافق هسته‌ای با ایران را متوقف کند.

در واقع برخی از سناتورهای مخالف توافق هسته‌ای ایران،‌ نه تنها این توافق را بر اساس مفاد آن ارزیابی نخواهند کرد، بلکه از انجام هرگونه تلاش و حقه سیاسی و استفاده از هر گونه پروتکلی برای شکست مذاکرات دریغ نخواهند کرد. در واقع این جریان خواستار آن است که مانع از توافق کاخ سفید با ایران شود.

هم اکنون نباید بیش از این به برخی از سناتورها اختیار و اجازه داد تا توافق هسته‌ای با ایران را -که می‌تواند یکی از مهم‌ترین دستاوردهای آمریکا در حوزه سیاست خارجی در دوره کنونی باشد- نابود کند.

باربارا باکسر، سناتور دموکرات کنگره نیز اخیراً مصوبه‌ای را معرفی کرده که بدون آنکه اختیارات لازم را به کنگره برای از بین بردن توافق هسته‌ای بدهد، تسلط کنگره بر روی توافق هسته‌ای با ایران را افزایش می‌دهد.

شکست مذاکرات برای آمریکا فاجعه بار خواهد بود، به طوری که در آن صورت آمریکا از متحدانش منزوی خواهد شد و همچنین باعث برداشته شدن محدودیت‌های برنامه هسته‌ای ایران خواهد شد."

انتهای پیام

کد N765232

وبگردی