آفتاب
آیت‌الله یزدی در اختتامیه مجلس خبرگان رهبری:

انتخابات هیات رئیسه خبرگان مشابه رقابت در سایر انتخابات‌ نیست

انتخابات هیات رئیسه خبرگان مشابه رقابت در سایر انتخابات‌ نیست

آیت‌الله یزدی با بیان اینکه در مجلس خبرگان رهبری به دور از دسته‌بندی‌ها، جناح‌بندی‌ها و مسائل دیگر انتخابات و مباحث دیگر دنبال می‌شود، اظهار داشت: بر خلاف تصور عده‌ای، مجلس خبرگان، مجلس علماء است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمد یزدی، رئیس مجلس خبرگان رهبری در اختتامیه هفدهمین اجلاسیه خبرگان که عصر امروز چهارشنبه در محل مجلس قدیم شورای اسلامی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی اظهار کرد: آن مرحوم خدمات فراوانی را قبل و بعد از انقلاب داشتند و در طول مدت ریاست خود بر مجلس خبرگان رهبری تصمیمات مهمی را اتخاذ کردند که باید همواره بر آن تاکید کرد.

وی با اشاره به انتخابات روز گذشته هیات رئیسه خبرگان رهبری تصریح کرد: بر خلاف کسانی که در بیرون مطالبی را می گویند، رقابت در مجلس خبرگان مانند رقابت های سایر انتخابات‌ها نیست و نخواهد بود، بلکه همواره این انتخابات ها باصفا و صمیمیت برگزار شده است.

آیت‌الله یزدی با بیان اینکه در مجلس خبرگان رهبری به دور از دسته بندی ها، جناح بندی ها و مسائل دیگر انتخابات و مباحث دیگر دنبال می شود، افزود: بر خلاف تصور عده ای مجلس خبرگان، مجلس علماء است که هر کدام از آنها در استان‌های خود تکیه گاه دین، آئین و مورد اعتماد مردم هستند و هر تصمیمی که اعضای خبرگان می گیرند، از قداست خاصی برخوردار است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در انتخابات هیات رئیسه خبرگان برخی کناره‌گیری کردند، برخی دیگر کاندیدا شدند و در نهایت انتخابات برگزار شد. من هم از همه اعضایی که هیات رئیسه را تکمیل کردند، تشکر می کنم و امروز در هیات رئیسه در خدمت آیت‌الله موحدی‌کرمانی نیز هستیم.

وی با تقدیر و تشکر از همه کسانی که در برگزاری این اجلاس نقش موثری داشتند، گفت: از همه نمایندگان مجلس و همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی که این محل را به ما اختصاص دادند، تشکر می کنم و من در کمیسیون ها این موضوع را مطرح خواهم کرد که آیا ضرورت دارد در هر دوره ای تمام اجلاس ها در این مکان برگزار شود یا خیر و آیا ضروری است که برای تعیین محل جدیدی هزینه ای کنیم و یا دوره های آینده را نیز در همین مکان برگزار کنیم.

آیت‌الله یزدی با تشکر از صدا و سیما بابت پوشش اجلاسیه خبرگان رهبری تاکید کرد: از همه خبرگاران و همچنین نیروهای حفاظت و سپاه انصارالمهدی نیز تقدیر و تشکر می کنم.

رئیس خبرگان رهبری همچنین به بیانیه پایانی هفدهمین اجلاسیه خبرگان اشاره کرد و گفت: این بیانیه در پنج فصل تهیه و تنظیم شده است که در واقع نظر تک‌تک اعضای خبرگان است.

کد N765143

وبگردی