آفتاب
وزیر آموزش و پرورش:

بهبود وضعیت معیشتی فرهنگیان را پیگیری خواهیم کرد

بهبود وضعیت معیشتی فرهنگیان را پیگیری خواهیم کرد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه همکاران فرهنگی نقش موثری دارند، گفت:تلاش‌هایی برای بهبود وضعیت معلمان صورت گرفته و با توجه به تخصیص لایحه بودجه سال ۹۴، بهبودی وضعیت معیشتی فرهنگیان را دنبال می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اصغر فانی در حاشیه آئین گشایش نخستین فروشگاه تخصصی تولیدات وزارت آموزش و پرورش که بعد از ظهر امروز در این فروشگاه برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کانون پرورش فکری، انتشارات منادی تربیت ، انتشارات انجمن اولیاء و مربیان و انتشارات مدرسه مسئولیت تولید کتاب و انتشار آن را دارند.

وی افزود: انتشارات فراوان دیگری هم خارج از آموزش و پرورش وجود دارد که کتبی را مناسب سن دانش‌آموزان چاپ می کنند و هر ساله در قالب جشنواره رشد از آنان تقدیر می شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وظیفه فروشگاه تخصصی تولیدات آموزش و پرورش اظهار کرد: این فروشگاه وسایل آموزشی و لوح فشرده برای استفاده دانش آموزان را در مدارس عرضه می کند و یک مزیت برتری که دارد خرید آنلاین آن است.

فانی ادامه داد: هر مدرسه و هر دانش آموزی می تواند از طریق خرید آنلاین کتاب مورد نظر را تهیه کند و این فرآیند موجب رشد و توسعه کتابخوانی می شود که باید اطلاع رسانی مناسبی انجام شود.

وی با بیان اینکه دانش آموزان، معلمان و مدیران مدرسه به راحتی می توانند وسایل مورد نیاز خود را از این فروشگاه تهیه کنند، خاطر نشان کرد: این روند موجب رشد دانش و بالندگی می شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره لایحه بودجه و بهبود وضعیت معیشتی معلمان بیان کرد: از روزی که این مسئولیت را پذیرفتم، به دنبال بهبود معیشت معلمان بودم و معتقدم همکاران فرهنگی نقش موثری در تعلیم و تربیت دارند. در این راستا تلاش هایی برای بهبود وضعیت صورت گرفته و ادامه دارد.

فانی درباره حمایت از مدارس برای خرید کتاب گفت: مدارس بر حسب سرانه ای که به آنها تعلق می گیرد، می‌توانند کتاب هم تهیه کنند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه  توضیح داد: انتشارات مدرسه در خدمت مدیران است و مدیران می توانند از آن استفاده کنند. همچنین آموزش و پرورش در گردهمایی های خود برای استفاده از کتاب‌های انتشارات آموزش و پرورش تاکید خواهد کرد.

کد N765112

وبگردی