آفتاب

واشنگتن بازداشت مشاوران آمریکایی و اسرائیلی در عراق را تایید نکرد

واشنگتن بازداشت مشاوران آمریکایی و اسرائیلی در عراق را تایید نکرد

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، واشنگتن اطلاعاتی برای آن که گزارش‌های برخی رسانه‌ها درباره دستگیر شدن مشاوران نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی در حین کمک به تروریست‌های داعش در عراق را تایید کند، در اختیار ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: ما اطلاعاتی برای این‌که گزارش مربوط به دستگیر شدن مشاوران نظامی آمریکا و اسرائیل که به تروریست‌های داعش در عراق کمک می‌کرده‌اند را تایید کنیم ،در اختیار نداریم.

برخی رسانه‌ها گزارش داده بودند که نیروهای مبارزه با تروریسم در عراق در جریان حملات خود به تروریست‌های داعش، چهار مشاور نظامی آمریکایی و اسرائیلی را که به این تروریست‌ها کمک می‌کردند، دستگیر کرده‌اند.

این مشاوران نظامی در عملیاتی با اسم رمز "نیش عقرب" و در مقری که داعش در آن به سازمان‌دهی عملیات‌های نظامی خود در استان نینوا در شمال عراق می‌پرداخته، بازداشت شده‌اند.

همچنین بر اساس این گزارش‌ها، این مشاوران بازداشت شده به بغداد منتقل شده‌آند.

این در حالی است که آمریکا مدعی است که رهبری ائتلافی متشکل از بیش از 60 کشور را که به اجرای حملات هوایی علیه داعش در عراق و سوریه می‌پردازند برعهده دارد.

آمریکا و همپیمانانش اعلام کرده‌اند که قصد آموزش و تجهیز کسانی که از سوی آنها، مخالفان میانه‌روی سوری خوانده شده‌اند را به منظور مبارزه با گروه تروریستی داعش، دارند.

انتهای پیام

کد N765089

وبگردی