آفتاب
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف:

بالاترین جایگاه در بهشت متعلق به حافظان و قاریان قرآن است

بالاترین جایگاه در بهشت متعلق به حافظان و قاریان قرآن است

آیین افتتاحیه هشتمین دوره آموزشی، ارزیابی و انتخاب قاریان و حافظان ممتاز برای اعزام به مسابقات بین‌المللی در تهران برگزار شد.

آیین افتتاحیه هشتمین دوره آموزشی، ارزیابی و انتخاب قاریان و حافظان ممتاز برای اعزام به مسابقات بین‌المللی در تهران برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف اظهار کرد: افرادی که محشور با قرآن هستند در روایات تحت عنوان حافظان قرآن و حامل قرآن نامیده می‌شوند، چرا که انس با قرآن دارند.

وی با اشاره به شأن و جایگاه حافظان و قاریان قرآن از دیدگاه روایات و احادیث خاطرنشان کرد: در بهشت نیز، بالاترین جایگاه متعلق به این افراد است.

حسینی با استناد به آیات قرآنی اظهار کرد: همه تلاش‌هایی که در زمینه قرآنی صورت می‌گیرد، این است که این افراد تربیت شده و نقش موثر خود را ایفا کنند و در همین راستا در جمهوری اسلامی هدف از فعالیت‌های قرآنی این است که سیر و فکر ما قرآنی باشد و این منوط به توجه به قرآن است.

رئیس مرکز امور قرآنی گفت: ثواب‌های فراوانی در روایات و سیره ائمه در مورد قرائت قرآن با صوت زیبا و سایر روش پسندیده وجود دارد و این‌ها جزء مقدمات انس با قرآن است.

وی گفت: ما خداوند را شاکریم که به برکت خون شهدا، انقلاب اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری جریان قرآنی به حرکت در آمده است و امروز هزاران نفر حافظ قرآن و صدها هزار نفر نیز در مسیر یادگیری قرآن قرار گرفته‌اند.

حسینی متذکر شد: اگر ما می‌خواهیم افرادی را برای یادگیری قرآن تربیت کنیم، در این مورد باید اسوه‌هایی قرآنی نیز داشته باشیم.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف یادآور شد: هیچ مسیری بهتر و مستندتر از قرآن وجود ندارد.

حسینی با اشاره به لزوم تحول و تعالی در برگزاری مسابقات قرآنی تاکید کرد: این‌ها ابزار و وسایل لازم و واجبی است که باید به آنها توجه کنیم، اما هدف اصلی باید رفتار و اعمال قرآنی در میان ما باشد.

وی گفت: جایگاه قرآن سینه مومن است و قرآن کتاب زندگی هدایت و سعادت است و اگر از افرادی انتظار رفتار قرآنی داشته باشیم، آنها همان اهل قرآن و حاملان قرآن هستند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف تاکید کرد: اساتید و معلمان قرآنی علاوه بر اینکه یک هدفی را در این همایش دنبال می‌کنند باید آموزه‌هایی از خود برای نشر و گسترش قرآن داشته باشند.

در این نشست که به مدت سه روز ادامه خواهد داشت، ارزیابی دقیقی از منتخبین در شرکت کنندگان به عمل خواهد آمد.

همچنین در هشتمین دوره آموزش، ارزیابی و انتخاب قاریان و حافظان ممتاز، 12 نفر از اساتید حفظ و 21 نفر از قاریان برتر در مقطع بزرگسالان و در بخش شکوفه‌ها حضور دارند.

به گفته دبیر این دوره آموزشی، در این نشست سه روزه، جلساتی با موضوع نگاهی به مسابقات مطرح بین المللی، کارگاه صوت، صحت حفظ، تجوید، وقف و صحت حفظ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

کد N764838

وبگردی