آفتاب

استراتژی اوباما در اوکراین، علامت سوال بزرگ سناتورهای آمریکایی

استراتژی اوباما در اوکراین، علامت سوال بزرگ سناتورهای آمریکایی

سناتورهای دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا می‌خواهند بدانند چرا دولت هنوز درباره ارسال تسلیحات دفاعی به اوکراین تصمیمی نگرفته و دلیل این تاخیر در کمک وعده داده شده به اوکراین در مواجهه با نقض آتش‌بس از سوی روسیه چیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ویکتوریا نولاند، معاون وزیر امور خارجه آمریکا به کمیته روابط خارجی سنا گفت، مقامات دولت همچنان در حال مذاکره درباره کمک تسلیحاتی به اوکراین هستند و اجرای توافقنامه‌های مینسک را تحت نظر دارند.

وی افزود: در چند روز گذشته نقل و انتقال‌های جدیدی در خصوص تانک‌ها، وسایل نقلیه زرهی، توپخانه سنگین و تجهیزات راکتی روسیه در مرز با جدایی‌طلبان شرق اوکراین صورت گرفته است.

این در حالی است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه مسلح کردن جدایی‌طلبان در درگیری‌های شرق اوکراین را که جان بیش از 6000 تن را گرفته و یک میلیون تن را وادار به فرار از خانه‌هایشان کرده، رد می‌کند.

قانون‌گذاران آمریکایی از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه بارها از باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا خواسته‌اند تا برای اوکراین به منظور دفاع از خود در برابر جدایی‌طلبان حامی روسیه تسلیحات مرگبار فراهم کند.

نولاند گفت: روسیه و بازی‌های جدایی‌طلبانه‌اش در شرق اوکراین خشونت و غارت وحشتناک و وصف‌ناپذیری را به راه انداخته‌ است. این یک درگیری ساختگی تحت کنترل کرملین است که با تانک‌ها و تسلیحات سنگین تشدید شده و از سوی مالیات‌دهندگان روسی تامین مالی می‌شود. این ناآرامی جان بیش از 6000 اوکراینی و صدها جوان روسی را که برای مبارزه به شرق اوکراین اعزام شده بودند، گرفته است.

نولاند بار دیگر تکرار کرد، آمریکا آماده است در صورتی که روسیه به اقدامات تهاجمی خود در اوکراین ادامه دهد، تحریم‌هایی را علیه این کشور اعمال کند.

سناتور باب کروکر، رئیس کمیته جمهوری‌خواهان از اینکه هنوز تصمیمی درخصوص ارسال تسلیحات کشنده به اوکراین اتخاذ نشده ابراز تاسف کرد و گفت: نگرانم که این مساله به اعتبار و وجهه آمریکا در خارج از کشور خدشه وارد کند.

باب منندز، سناتور دموکرات نیز ضمن زیرسوال بردن تاخیر در این مساله گفت: واقعاً این تاخیر را درک نمی‌کنم.

انتهای پیام

کد N764687

وبگردی