آفتاب
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

نامه سناتورهای آمریکایی توهینی به شعور مردم آمریکاست

نامه سناتورهای آمریکایی توهینی به شعور مردم آمریکاست

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نامه‌ی 47 سناتور آمریکایی مبنی بر این که انجام هر توافقی با ایران پس از پایان ریاست جمهوری باراک اوباما می‌تواند تغییر یافته یا لغو شود را توهینی به شعور سیاسی و اجتماعی مردم آمریکا دانست.

احمد شوهانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا، گفت: برخی که داعیه آزادی‌ و دموکراسی‌خواهی آنها گوش دنیا را کر کرده حالا ابتدایی‌ترین حرف قوه مجریه خود را زیر سوال می‌برند که این موضوع از چند منظر قابل بررسی است.

وی ادامه داد:‌ انتشار این نامه نشانگر اختلاف جدی میان دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات است که این اختلافات به کنگره و دولت نیز کشیده شده است.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: ‌نکته دیگر این که معلوم است دولت آمریکا مصر بر پیگیری انجام این توافق است، اما جمهوری‌خواهان آمریکایی نمی‌خواهند دموکرات‌ها این توافق‌ را به نام خود تمام کنند و مهمتر این که وقتی کنگره نتوانسته از این جهت به لحاظ داخلی کاری انجام دهد به نامه‌نگاری روی آورده است.

شوهانی با تاکید بر اینکه این گونه مکاتبات هیچ ضمانت حقوقی ندارد تصریح کرد:‌ مشخص است این افراد از روی احساسات این نامه را نوشتند. بخصوص این که بعد از سخنرانی نخست وزیر شرور رژیم صهیونیستی چنین اقدامامی انجام شده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد کلیت جمهوری‌خواهان نیز موافق این موضوع نبودند. چرا که نامه فقط شامل امضای 47 سناتور شده است. از جهتی به نظر می‌رسد که آنها از روی ناامیدی و احساسات به نگارش چنین نامه‌ای پرداخته‌اند.

وی یاد آور شد: قطعا هیچ کس تحت تاثیر چنین مباحثی قرار نمی‌گیرد وا ین موضوع که ضمانت اجرای توافقی تا پایان دوره ریاست جمهوری آقای اوباماست، قطعا خلاف قوانین و قواعد بین‌المللی است و دولت‌ها اگر زیر هر توافق‌نامه‌ای را امضاء‌ کنند آن توافق برای همیشه اعتبار خواهد داشت.

شوهانی نامه سناتورهای آمریکایی را توهینی به شعور سیاسی و اجتماعی مردم آمریکا دانست چرا که اوباما رئیس جمهور برگزیده مردم این کشور است.

این عضو کمیسیون امنیت در پایان گفت: با این حال تیم مذاکره کننده باید مراقب باشد توافقی را امضا کند که تحت تاثیر اختلافات درونی این کشور نباشد.

انتهای پیام

کد N764666

وبگردی