آفتاب
پورابراهيمی مطرح کرد:

گام‌های بلند تأمين آب شرب كرمان از سال ۹۴ آغاز می شود

گام‌های بلند تأمين آب شرب كرمان از سال ۹۴ آغاز می شود

کرمان - نماینده مردم کرمان و راور از آغازگام های بلند تامين آب شرب كرمان با حضور دولت و سرمايه‌گذاران بخش خصوصی از سال ۹۴ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، صبح امروز نشست حل مشكل بحران كم آبی استان كرمان برای تصمیم گیری نهایی و تسریع در انجام طرح انتقال آب شرب به استان كرمان و بحران كم آبی به وجودآمده در شهرها و روستاهای استان با حضور چیت‌چیان وزیر نیرو، باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، پورابراهیمی نماینده مردم كرمان و راور، رزم‌حسینی استاندار كرمان، دژپسند معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور و سردار عبدالهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این جلسه نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید مشكل تامین آب استانهای كویری همانند كرمان از مهمترین اولویت‌های دولت محسوب شود، ابراز امیدواری کرد: با اتخاذ تصمیمات مناسب اقدامات موثری در زمینه حل مشكل آب انجام دهیم.

وزیر نیرو نیز به اهمیت حل مشكل تامین آب شرب استان‌های بحرانی همانند كرمان اشاره كرد و بیان داشت: دولت با تمام توان در حل مشكل اقدام خواهد كرد.

وی تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده امیدواریم كه در سال ۱۳۹۴ شرایط استان های بحرانی رابه شرایط عادی برگردانیم.

در این جلسه استاندار كرمان نیز باتشریح ابعاد بحران كم آبی، این موضوع را مهمترین مشكل حال حاضر استان كرمان دانست و تصریح كرد: باید راهكار‌های قانونی و اجرایی مناسبی برای تسریع در حل مشكل به تصویب رسانیده شود.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم كرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز با قدردانی از اهتمام مسئولین ملی و استانی نسبت به حل مشكل آب شرب شهر كرمان، اظهار داشت: با توجه احكام قانون بودجه سال ۹۴ و احكام قانون رفع موانع تولید، امكان تأمین مالی پروژه انتقال آب شرب توسط بخش خصوصی با تضمین خرید دولت وجود دارد.

وی تصریح کرد: در كنار پیگیری و حمایت از اقدامات بخش خصوصی در تامین آب شرب، عمل به تعهدات دولت در خصوص موضوع مذكور نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

پورابراهیمی تاکید کرد: از وزارت نیرو می خواهیم با توجه به گزارش وزیر مبنی بر پایان مطالعات انتقال آب شرب از بهشت آباد، بعد از تغییرات نهایی انجام شده در این پروژه، عملیات اجرایی آن از ابتدای سال ۹۴ آغاز و حداكثر بعد از ۳۰ ماه به بهره برداری برسد.

درادامه سردار عبدالهی فرمانده قرار گاه خاتم الانبیاء و دژپسند معاون سازمان برنامه و بودجه به تشریح روش‌های تامین مالی پروژه انتقال آب پرداختند.

در این جلسه مقرر شد پورابراهیمی و دژپسند بر اساس جدول زمانبندی نسبت به تشكیل جلسه با مدیرعامل صندوق توسعه ملی، مدیران عامل بانك‌های ملی، كشاورزی و سپه اقدام تا با هماهنگی‌های لازم نسبت به تامین منابع مالی طرح انتقال آب شرب توسط بخش خصوصی به شهر كرمان انجام شود.

ضمنا مقرر شد موضوع تهاتر سهام از طریق تشكیل جلسه با سازمان خصوصی سازی و سازمان مدیریت توسط پورابراهیمی در دستور كار قرار گیرد تا همزمان با اجرای طرح انتقال آب شرب بهشت‌آباد توسط دولت، بخش خصوصی نیز عملیات اجرایی خود را در سال ۹۴ آغاز کند.

کد N764608

وبگردی