آفتاب

ادعای اپوزیسیون مقدونیه در مورد دستکاری انتخابات توسط دولت

ادعای اپوزیسیون مقدونیه در مورد دستکاری انتخابات توسط دولت

حزب اصلی اپوزیسیون مقدونیه شواهدی جدید را مبنی بر دستکاری در سه انتخابات اخیر توسط دولت این کشور و در پی رسوایی اتهامات شنود مکالمات، منتشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، زوران زایف، رهبر سوسیال دموکرات‌های مقدونیه در جریان راهپیمایی حزب، آنچه را که مکالمات ضبط شده میان مقام‌های محافظه‌کار دولت و رئیس اطلاعات مقدونیه است، افشا کرد.

وی در خطابه‌ای برای بیش از 2000 تن از حامیان حزب بار دیگر از نیکولا گرووسکی، نخست‌وزیر محافظه‌کار مقدونیه خواست تا هرچه سریعتر قدرت را به دولتی موقت واگذار کند که "تضمین‌کننده انتخاباتی آزاد و عادلانه" است.

این حزب مدعی شده که مقام‌های دولتی پیش از انتخابات پارلمانی 2011 و 2014 و انتخابات محلی 2013 درباره خرید آرا و ایجاد رعب و وحشت بحث می‌کردند و این برنامه‌ها شامل سلب صلاحیت رای‌دهندگان در حوزه‌های رای‌گیری اپوزیسیون و اعمال فشار بر رای‌دهندگان نوجوان نوانخانه‌ها برای رای دادن به محافظه‌کاران است.

رهبر حزب اپوزیسیون سوسیال دموکرات هم‌چنین مدعی شده که دولت در شنود غیرقانونی مکالمات بیش از 20 هزار تن از جمله سیاستمداران، قضات، خبرنگاران، پلیس، رهبران مذهبی و سفرای خارجی دست دارد.

اما نخست‌وزیر محافظه‌کار مقدونیه ارتکاب این اقدامات را رد کرده و مدعی است که ضبط این مکالمات با کمک جاسوس‌های خارجی است و جعلی است.

این مقام مسوول این اتهام رهبر حزب اپوزیسیون را توطئه‌ای برای کودتا دانست.

حزب اپوزیسیون از انتخابات پارلمانی آوریل 2014 پارلمان را بایکوت کرده است و مدعی است که این شنود مکالمات توسط «میهن‌پرستان» در سرویس اطلاعات مقدونیه تهیه شده است.

انتهای پیام

کد N764582

وبگردی