آفتاب
با هدف تولید مواد اولیه پیشرفته برای صنایع؛

وزیر دفاع کارخانه بزرگ تولید الیاف کربن را افتتاح کرد

وزیر دفاع کارخانه بزرگ تولید الیاف کربن را افتتاح کرد

کارخانه تولید الیاف کربن T-۳۰۰ با ظرفیت ۱۵۰ تن در سال، با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سرتیپ حسین دهقان در حاشیه افتتاح این خط تولیدی در جمع خبرنگاران، با اشاره به راهبرد وزارت دفاع در تولید مواد اولیه پیشرفته مورد نیاز صنایع تصریح کرد: افزایش تولید این محصول راهبردی علاوه بر تامین نیازهای صنایع دفاعی، بخش های عمده ای از نیازهای غیرنظامی کشور را تامین می کند.

وی گفت: این کارخانه تولیدی که در اجرای تدابیر مقام معظم رهبری و سیاست های دولت تدبیر و امید و در چارچوب «اقتصاد مقاومتی» و با سرمایه‌گذاری مشترک سازمان گسترش و نوسازی صنایع و وزارت دفاع تاسیس شده است، گام بلندی در راستای سر ریز دانش و فناوری های دفاعی در عرصه تولیدات صنعتی کشور به شمار می‌رود.

وزیر دفاع اظهار داشت: الیاف کربن در صنایعی همچون خودروسازی، سکوهای دریایی برای حفاری، استخراج نفت و گاز، واگن های قطار، پره توربین‌های بادی، لوازم ورزشی مانند قایق و دوچرخه، مقاوم‌سازی بافت های فرسوده ساختمانی و تقویت بتن و مصالح ساختمانی کاربرد دارد.

سردار دهقان در ادامه افزود: کلیه مراحل مطالعاتی، طراحی، ساخت و نصب تجهیزات و ماشین‌آلات این کارخانه به صورت کاملاً بومی انجام شده است .

وی با تشکر از دست‌اندرکاران این پروژه ملی، بر تداوم و تقویت هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی برای پیشرفت کشور و تحقق برنامه های دولت تدبیر و امید و سند چشم‌انداز توسعه کشور نظیر اجرای چنین پروژه های مشترک تاکید کرد و افزود: این‌گونه اقدامات، نقش مهمی در توسعه ملی و رشد اقتصادی و فناورانه کشور دارد.

کد N764448

وبگردی